Každý 10. leták nebyl v létě doručen vůbec

Leták je mrtev, ať žije leták

Leták je mrtev, ať žije leták Zdroj: shutterstock

Průměrná kvalita roznosu se v červenci pohybovala kolem 70 %, v srpnu pak byla necelých 80 %, jak vyplývá z analýzy společnosti Fresh Revolution. Z 1535 provedených kontrol jich pod 90 % garancí kvality skončila celá čtvrtina - tedy 387. Z výzkumu se dá zároveň usuzovat, že zhruba každý 10. leták nebyl doručen vůbec.

„Za největší letošní problém považujeme velká pochybení v případě takzvaných odložených sektorů,“ uvádí Ondřej Prokop z Fresh Revolution. Kontrola „odloženého sektoru“, tedy místa, kde v souladu se smlouvou distributor letáky roznese až den nebo dva po oficiální roznášce, je totiž pro běžného klienta problematická a často neproběhne vůbec. Distributoři pak náhradní roznos ve většině případů vůbec nezajistí.

Nejhorší výsledky měly v létě kontroly ve dnech s vysokými teplotami a tradičně i o víkendech.

Doručování letáků:

- Ročně se v ČR vytisknou cca 4 miliardy letáků, což je 390 kusů letáků na obyvatele ČR.
- Dlouhodobá míra doručení letáku v ČR je v rozmezí 70 - 90 %. 400 milionů - 1,2 miliardy letáků ročně tedy neskončí ve schránkách.
- Při průměrné ceně jednoho letáku 0,45 Kč se roční ztráta způsobená nekvalitním roznosem pohybuje v rozmezí 180 milionů - 540 milionů Kč.
Zdroj: Fresh Revolution, ADMAZ