Podle Josefa Jehlíka, manažera pro rozvoj obchodu GE Money Bank, letos prostřednictvím internetu a SMS zpráv hlasovalo rekordních 53 373 lidí. Absolutním vítězem se letos již počtvrté stala společnost Lidl. Vítěz v této kategorii byl určen na základě kombinace umístění v oborových kategoriích a v kategorii Cena veřejnosti – tedy na základě výsledků průzkumu veřejného mínění (70 %) a hlasování veřejnosti (30 %).
Slavnostnímu vyhlášení cen v pražském hotelu Ambassador bezesporu kralovala slovenská moderátorka Adéla Banášová, jejíž komentáře často oceněné i diváky v sále překvapily, vždy ale pobavily. Zástupce dm drogerie markt (Prodejce drogistického zboží roku 2011) tak moderátorka z pódia vyprovodila s tím, že konečně poznala někoho, kdo se stará, aby byla člověkem. Odznak v klopě saka generálního ředitele Lidlu Pavla Stratila zase Banášová komentovala s tím, že „nevěděla, že Lidl dělá už i do šperků“.
Vítězem hlavní kategorie Obchodník roku 2011 se stal Lidl
Oborové kategorie
Výsledky oborových kategorií vycházejí z expertního průzkumu veřejného mínění zorganizovaného agenturou Incoma GfK. Prvenství ve svých kategoriích si bez problémů udržely IKEA (Prodejce nábytku roku) a OBI (Hobbymarket roku). Po několikáté v řadě si vítězství v kategorii Nediskontní řetězec roku odneslo také Tesco a potřetí v řadě Aukro.cz za Internetový obchod roku. Specializovaným obchodem roku 2011 se stal nováček soutěže, společnost Tescoma.
Cena veřejnosti
Svůj názor na kvalitu a rozsah služeb jednotlivých českých obchodníků vyjádřili sami spotřebitelé prostřednictvím SMS a internetového hlasování a určili tak vítěze kategorie Cena veřejnosti. Tím se letos s velkým náskokem stal diskontní řetězec Lidl.
Osobnost maloobchodu
Součástí gala večera byla i volba Osobnosti maloobchodu roku 2011 formou přímého hlasování hostů v sále. Nejvíce hlasů získal a vítězem této kategorie se stal Andrew North, generální ředitel IKEA Česká republika, Maďarsko a Slovenská republika.
O nominacích na titul Osobnost maloobchodu rozhodovala porota složená z odborníků z řad akademické obce a odborných institucí, zástupců GE Money Bank a mediálních partnerů. Porota nominovala pět osobností českého maloobchodu. Pětice byla o svých nominacích informována koncem února a následně s nimi byl natočen krátký medailonek, ve kterém každý zodpověděl otázku „Co považujete za svůj největší pracovní úspěch v roce 2011?“. Tyto medailonky byly promítány během slavnostního večera.
Odbornou porotu tvořili Dana Zadražilová, vedoucí katedry obchodního podnikání a komerčních komunikací VŠE v Praze, Petr Hříbal, šéfredaktor časopisu Zboží&Prodej, Radka Mozgová, marketing a PR manažer Český rozhlas–Radiožurnál, Josef Jehlík, manažer pro rozvoj obchodu GE Money Bank, Marie Petrovová, ředitelka komunikace GE Money Bank, Zdeněk Juračka, prezident SOCR ČR, Tomáš Skřivánek, šéfredaktor deníku Mladá fronta E15 a Michael Kavín, místopředseda Sdružení obrany spotřebitelů.
Seznam vítězů soutěže GE Money Bank Obchodník roku 2011
Absolutní vítěz Lidl
Nediskontní obchodní řetězec Tesco
Diskont roku Lidl
Internetový obchod Aukro.cz
Prodejce drogistického zboží dm drogerie markt
Hobbymarket OBI
Prodejce elektro ElektroWorld
Prodejce nábytku IKEA
Prodejce oděvů C&A
Prodejce obuvi Deichmann
Prodejce sportovního oblečení Sportisimo a vybavení
Specializovaný obchod Tescoma
Cena veřejnosti Lidl
Zdroj: GE Money Bank