Letošního Obchodníka roku ovládl Lidl a Adéla Banášová

Obchodník roku 2011: Společné foto všech oceněných

Obchodník roku 2011: Společné foto všech oceněných

Již počtvrté v řadě se diskontní řetězec Lidl stal absolutním vítězem ocenění a držitelem titulu GE Money Bank Obchodník roku 2011. Lidl zvítězil i ve své oborové kategorii diskont roku. Do třetice pak získal i nejvíce hlasů veřejnosti a odnesl si další prestižní ocenění, Cenu veřejnosti. Hlavními mediálními partnery letošního ročníku byly časopis Strategie a deník Mladá fronta E15.

Podle Josefa Jehlíka, manažera pro rozvoj obchodu GE Money Bank, letos prostřednictvím internetu a SMS zpráv hlasovalo rekordních 53 373 lidí. Absolutním vítězem se letos již počtvrté stala společnost Lidl. Vítěz v této kategorii byl určen na základě kombinace umístění v oborových kategoriích a v kategorii Cena veřejnosti – tedy na základě výsledků průzkumu veřejného mínění (70 %) a hlasování veřejnosti (30 %).

Slavnostnímu vyhlášení cen v pražském hotelu Ambassador bezesporu kralovala slovenská moderátorka Adéla Banášová, jejíž komentáře často oceněné i diváky v sále překvapily, vždy ale pobavily. Zástupce dm drogerie markt (Prodejce drogistického zboží roku 2011) tak moderátorka z pódia vyprovodila s tím, že konečně poznala někoho, kdo se stará, aby byla člověkem. Odznak v klopě saka generálního ředitele Lidlu Pavla Stratila zase Banášová komentovala s tím, že „nevěděla, že Lidl dělá už i do šperků“.

Vítězem hlavní kategorie Obchodník roku 2011 se stal LidlVítězem hlavní kategorie Obchodník roku 2011 se stal Lidl

Oborové kategorie

Výsledky oborových kategorií vycházejí z expertního průzkumu veřejného mínění zorganizovaného agenturou Incoma GfK. Prvenství ve svých kategoriích si bez problémů udržely IKEA (Prodejce nábytku roku) a OBI (Hobbymarket roku). Po několikáté v řadě si vítězství v kategorii Nediskontní řetězec roku odneslo také Tesco a potřetí v řadě Aukro.cz za Internetový obchod roku. Specializovaným obchodem roku 2011 se stal nováček soutěže, společnost Tescoma.

Cena veřejnosti

Svůj názor na kvalitu a rozsah služeb jednotlivých českých obchodníků vyjádřili sami spotřebitelé prostřednictvím SMS a internetového hlasování a určili tak vítěze kategorie Cena veřejnosti. Tím se letos s velkým náskokem stal diskontní řetězec Lidl.

Osobnost maloobchodu

Součástí gala večera byla i volba Osobnosti maloobchodu roku 2011 formou přímého hlasování hostů v sále. Nejvíce hlasů získal a vítězem této kategorie se stal Andrew North, generální ředitel IKEA Česká republika, Maďarsko a Slovenská republika.

O nominacích na titul Osobnost maloobchodu rozhodovala porota složená z odborníků z řad akademické obce a odborných institucí, zástupců GE Money Bank a mediálních partnerů. Porota nominovala pět osobností českého maloobchodu. Pětice byla o svých nominacích informována koncem února a následně s nimi byl natočen krátký medailonek, ve kterém každý zodpověděl otázku „Co považujete za svůj největší pracovní úspěch v roce 2011?“. Tyto medailonky byly promítány během slavnostního večera.

Odbornou porotu tvořili Dana Zadražilová, vedoucí katedry obchodního podnikání a komerčních komunikací VŠE v Praze, Petr Hříbal, šéfredaktor časopisu Zboží&Prodej, Radka Mozgová, marketing a PR manažer Český rozhlas–Radiožurnál, Josef Jehlík, manažer pro rozvoj obchodu GE Money Bank, Marie Petrovová, ředitelka komunikace GE Money Bank, Zdeněk Juračka, prezident SOCR ČR, Tomáš Skřivánek, šéfredaktor deníku Mladá fronta E15 a Michael Kavín, místopředseda Sdružení obrany spotřebitelů.

Seznam vítězů soutěže GE Money Bank Obchodník roku 2011

Absolutní vítěz Lidl

Nediskontní obchodní řetězec Tesco

Diskont roku Lidl

Internetový obchod Aukro.cz

Prodejce drogistického zboží dm drogerie markt

Hobbymarket OBI

Prodejce elektro ElektroWorld

Prodejce nábytku IKEA

Prodejce oděvů C&A

Prodejce obuvi Deichmann

Prodejce sportovního oblečení Sportisimo a vybavení

Specializovaný obchod Tescoma

Cena veřejnosti Lidl

Zdroj: GE Money Bank