Marek Hlavica pro Strategii: Jsem lovec impulzů

Marek Hlavica: "Pracovat v agentuře nebo korporaci je pro jistou fázi profesního života užitečné."

Marek Hlavica: "Pracovat v agentuře nebo korporaci je pro jistou fázi profesního života užitečné." Zdroj: Repro Strategie (Hynek Glos)

Obrázky věšet nemusím, říká v rozhovoru pro dubnové číslo měsíčníku Strategie šéf AKA i festivalu PIAF Marek Hlavica.

V dubnové Strategii si dále přečtete o kampani na podporu výročí Karla IV., o značce Dallmayr, která znamená prvotřídní kávu, čaj i lahůdky, dále rozhovor s marketingovým ředitelem AV Media Tomášem Přádou, který popisuje sbližování světa IT s audiovizí, či příběh spoluautora Fofoly, tedy marketingového ředitele Kofoly Karla Hrbka.

Strategie 4/2016Strategie 4/2016 | Repro Strategie (Hynek Glos)

Jen málokdo si u nás prošel tím, čím Marek Hlavica: od novinářského eléva se vypracoval na šéfa Mladého světa, marketingu Novy, PR agentury Impact, reklamního festivalu PIAF a nově i ředitele Asociace komunikačních agentur.

Reklamních přehlídek a soutěží je docela dost. Proč jste se před sedmi lety přesto rozhodli, že rozjedete PIAF?

Původně to vůbec nebyl můj nápad. Když jsem domoderoval soutěž Effie, oslovil mne takový usměvavý pán, který se jmenoval Martin Štěpánek (prezident komunikační skupiny Lion Communications – pozn. redakce). Osobně jsem ho do té doby ani neznal. Zdálo se mi to ale celé jako dobrý nápad, takový projekt mi dával smysl. Málokdo má dnes čas i peníze jezdit do Cannes nebo Portorože. Tak proč obdobné přehlídky nepřivézt přímo k nám do Čech?

Předtím jste se více věnoval oblasti komunikace a PR. Jak obtížné pro vás bylo dělat velkou reklamní přehlídku?

Těžké to nebylo. Byl jsem na straně klienta, konkrétně ředitelem komunikace v několika společnostech. Účastnil jsem se proto také celé řady projektů jako zadavatel, kde byla i nadlinka. I když jsem tuto oblast neznal do té míry, abych například přesně věděl, kdo je v reklamním byznysu aktuálně největší světová nebo evropská hvězda. Když se však začnete probírat zahraničními festivaly a jinými typy akcí, uděláte si docela rychle obrázek, jak vše funguje a kdo patří k těm nejdůležitějším.

Marek Hlavica nahradil v prosinci 2015 v čele Asociace komunikačních agentur Michala Charváta.Marek Hlavica nahradil v prosinci 2015 v čele Asociace komunikačních agentur Michala Charváta. | Repro Strategie (Hynek Glos)

Měli jste při rozjezdu festivalu nějaké problémy?

Koncept PIAF byl založen na dvou základních pilířích. Tím prvním bylo to, že lidi z branže pozveme do jarní rozkvetlé Prahy. Tím druhým to, že vše uspořádáme na Žofíně. Byly to hezké představy. Ve skutečnosti byla zima a lilo a lilo. Kromě toho se ukázalo, že Žofín není pro kreativní festival tím nejlepším místem, protože kreativci ocení více alternativu než velebný prostor vhodný spíše pro finančníky.

Moc nám samozřejmě nepomohlo ani to, že PIAF se rozjel v roce 2010, tedy v době nejhlubší krize reklamního průmyslu. Pro druhý ročník jsme proto už také vymysleli jiný způsob kategorií, který není založen na mediatypech a který platí mimochodem dodnes. A akci jsme přemístili do Veletržního paláce.

Celý rozhovor a další zajímavé informace naleznete ve Strategii č. 4, která vychází 22. dubna.