Mediální firma Hearst koupila třetinu agentury Fitch. Za dvě miliardy dolarů

Zpráva přišla krátce poté, co Hearst oznámila, že zaplatila 81 milionů USD za koupi čtvrtinového podílu v AwesomenessTV, digitální videosíti zaměřené na náctileté, kterou vlastní firma DreamWorks Animation.
Hearst začal nakupovat akcie Fitch v roce 2006, kdy za podíl 20 procent zaplatil 600 milionů USD. Dalších 20 procent koupil v roce 2009 za 427 milionů USD a v roce 2012 za 177 milionů USD zvýšil svůj podíl na 50 procent.
Firmu Hearst založil v roce 1887 novinový magnát William Randolph Hearst. Společnost mimo jiné vydává časopisy Cosmopolitan a Esquire a noviny The San Francisco Chronicle. V poslední době je však jejím hlavním pohonem zisku divize podnikatelských médií, která poskytuje informační služby z oblasti finančnictví, zdravotní péče a automobilového průmyslu. Přesun do této oblasti pomohl firmě Hearst překonat pokles příjmů z tištěné reklamy v novinách a časopisech a prodeji papírových novin a časopisů, protože čtenáři se stále častěji přesouvají k digitálním médiím.
Příjmy Hearst loni činily 9,7 miliardy USD. Z toho 60 procent pocházelo z oblastí, které nezávisí na reklamě, jako jsou příjmy z předplatného od firem a běžných spotřebitelů, poplatky z televizních sítí a marketingové služby.