Mediaresearch spustil web popularizující peoplemetry

Na zvýšenou hlasitost reklam si podle autorů novely stěžují diváci. Rada pro rozhlasové a televizní vysílání oslovila ministerstvo kultury, legislativní úprava ale předložena nebyla.

Na zvýšenou hlasitost reklam si podle autorů novely stěžují diváci. Rada pro rozhlasové a televizní vysílání oslovila ministerstvo kultury, legislativní úprava ale předložena nebyla.

red
Odpovědi na základní otázky kolem měření televizní sledovanosti a do budoucna i zpřístupnění některých dat přináší nový web peoplemetry.cz, který spustila společnost Mediaresearch. Ta vloni zvítězila v tendru Asociace televizních organizací (ATO) a od příštího roku rozjíždí nový projekt peoplemetrového měření.

Poprvé se tak projekt měření televizní sledovanosti pokouší oslovit širší veřejnost. „Po celých deset let, kdy sledovanost televize měříme, se potýkáme s tím, že vysvětlit informace o peoplemetrech není jednoduché, a to ani v okruhu našich klientů a obchodních partnerů,“ komentovala důvody vzniku webu Tereza Šimečková, předsedkyně představenstva Mediaresearch.

Na webu například najdete vysvětlení, jak se peoplemetr používá, podle čeho se vybírají domácnosti, které se měření účastní, a také jak jsou za to odměňovány. K dispozici jsou i informace z historie měření a v sekci určené pro média také volně dostupné výstupy z měření.


Specifikou webu je jeho jednoduchost a přehlednost. „Snažili jsme se najít co nejvýstižnější a přitom jednoduché pojmenování a vysvětlení odborných pojmů, texty připomínkovala doslova celá firma,“ říká Šimečková. Průvodcem webu je imaginární postava Standy Peoplemetráka, kterému je možné formou e-mailu zasílat dotazy. Spuštění webu peoplemetry.cz je zřejmě nejvýraznějším počinem společnosti Mediaresearch v oblasti public relations. Image společnost je přitom pod silným tlakem ze strany TV Nova, která výsledky loňského tendru na měření sledovanosti neuznává. Výsledky tendru také stále prošetřuje Úřad pro hospodářskou soutěž.