Měření venkovní reklamy zajistí Mediaresearch a MGE Data

Venkovní reklamní plochy jsou kontrolovány pravidelně

Venkovní reklamní plochy jsou kontrolovány pravidelně Zdroj: Profimedia

Měření sledovanosti venkovní reklamy pro zadavatele BigMedia a euroAWK budou realizovat společnosti Mediaresearch a MGE Data. Mediaresearch zajišťuje terénní sběr dat na vzorku 2000 respondentů a MGE Data dodává technologii Mobitest. Výsledky z celého projektu by měly být k dispozici zadavatelům v červenci příštího roku.

Mediaresearch společně s MGE připraví pro český trh standardní mediální ukazatele typu GRPs, Reach a Frekvence a algoritmy pro výpočty těchto ukazatelů v kampaních. Během srpna probíhá příprava na terénní sběr a ve druhé polovině září budou zahájeny tři pravidelné týdenní vlny sběru dat. Měření postupně proběhne v Praze, Brně, Ostravě a dvou vybraných krajských městech.

Projekt sběru GPS dat je rozfázován do 12 etap a jeho výsledkem jsou sekundová data o každodenní mobilitě. Ukazatele sledovanosti venkovní reklamy jsou odvozovány z podrobných záznamů o trase každého respondenta a databáze ploch.