Michal Beran pro Strategii: Rozhlasová reklama zvedne lidi z gauče

Michal Beran, šéf Radiohouse

Michal Beran, šéf Radiohouse Zdroj: Repro Strategie (Hynek Glos)

Bezmála dvě dekády je Michal Beran spojován s televizní a zejména rozhlasovou reklamou. V čele nové společnosti Radiohouse chce dokázat zadavatelům, že éter jim má hodně co nabídnout. Přečtete si o tom v listopadovém čísle měsíčníku Strategie.

V listopadové Strategii se dále dozvíte, proč se Česko stalo v monitoringu a analýzách médií světovou velmocí, že ve volbách vyhrává lepší fráze, seznámíme vás s příběhem značky Baťa a s klikatou kariérou Jiřího Balvína.

Na obálce nové Strategie je Michal Beran, šéf RadiohouseNa obálce nové Strategie je Michal Beran, šéf Radiohouse | Repro Strategie (Hynek Glos)

Michal Beran, šéf Radiohouse, v rozhovoru pro Strategii říká, že prakticky ve většině segmentů trhu je rozhlasová reklama efektivnější než televize i další mediatypy.

Trh s rozhlasovou reklamou čekají příští rok velké změny. Po námluvách Mafry a Primy oznámili spojenectví dva dosavadní rivalové Regie Radio Music (RRM) a Media Marketing Services (MMS).

Spojení dvou největších rádiových skupin je reakcí na dlouhodobou situaci na trhu, a to nejen v rádiovém segmentu. Vzájemné rozhovory vedly obě skupiny Media Bohemia a Lagardère Active už delší dobu s ohledem na možné budoucí potřeby klientů a posilování postavení rádia v reklamním mediamixu. Spojení těchto dvou silných skupin posune rádiový trh dál a může se víc tvořit, než když jsou malé subjekty, které proti sobě neustále válčí.

Michal Beran, šéf RadiohouseMichal Beran, šéf Radiohouse | Repro Strategie (Hynek Glos)

Byl pro vás odchod rádia Impuls a dalších stanic ranou z čistého nebe, nebo se k němu schylovalo delší dobu?

Produkty Radiohouse staví na silných značkách médií, které jsou provozovány oběma zakládajícími skupinami, a také značkách, které dosud zastupovala MMS a s nimiž má pevnou vazbu. Jejich odchodu se neobáváme, naopak cítíme, že nyní máme historicky nejsilnější pozici k tomu, abychom zastupovaným rádiím poskytli nejlepší příjmy z reklamního trhu a pomáhali jim v jejich rozvoji jako nikdo jiný. Kvalita našeho obchodního týmu, jeho profesionalita a zkušenosti i marketingová podpora nebudou mít na trhu konkurenci.

Celé to sbližování Impulsu s Primou doslova nabízí otázku: otevírá si tím Andrej Babiš cestu k Primě?

Rádiu Impuls se dostávalo 15 let výborné obchodní péče od RRM. Nový majitel má přirozeně právo spolupráci ukončit a fakt, že nezvolil ani RRM ani profesionální zázemí MMS, si může leckdo vykládat různě. Pro naše klienty to jsou však irelevantní otázky, jim záleží na tom, kdo jak efektivně zúročí jejich investici do reklamy, a to chceme dělat lépe než naše konkurence, ať už se sbližuje s kýmkoli.

Celý rozhovor a další zajímavé informace naleznete ve Strategii č. 11, která vychází 25. listopadu.