Neokopírované myšlenky Xeroxu na Designbloku

Xerox, který je historicky spjat zejména s kopírkami a tiskárnami, byl tak trochu nečekaným partnerem Designbloku. Jenže firma, která nedávno rebrandovala, chce být slovy své generální ředitelky Veroniky Brázdilové „inovativní a moderní společností, která určuje trendy a snaží se být vždy o krok dál. Designblok je přesně takový: moderní, inovativní a trendy,“ říká Brázdilová.
Při realizaci vlastní částí expozice se Xerox spojil s designérem Zbyňkem Krulichem. Ten je činný především v autorském designovém studiu Morphe, které se specializuje na produktový, nábytkový a interiérový design. Svou práci prezentoval Krulich mj. např. na mezinárodním veletrhu v Miláně, podílel se na mnoha skupinových výstavách po celém světě. Se značkou Blueberries, kterou spoluzaložil, obdržel v roce 2012 cenu Czech Grand Design za autorský šperk.
„U Xeroxu mne zaujaly zajímavé možnosti a materiály. A právě ty materiály pro mě jako designéra sehrály velkou roli. Proto jste si mohli v expozici sestavit z papírových kulis svůj snový svět a vyfotit se v něm. Fotku jsme pak lidem přímo na místě vytiskli,“ přiblížil expozici Xeroxu Krulich.
Co přesně potřebuje zákazník?
U příležitosti zahájení Designbloku také Xerox uspořádal setkání pro odborníky na marketing a komunikaci z různých společností a agentur na téma „Marketingové trendy, personalizace marketingové komunikace a mikrocílení“.
O tématu mluvil zejména Ian Walker, který je v Xeroxu zodpovědný za rozvoj business inovací v regionu střední a východní Evropy. S ostatními účastníky setkání se shodl, že v současné době je třeba mít informaci pro zákazníky jinou, zajímavou, cílenou. Není nic nového, že zákazníka je třeba co nejlépe znát, abychom mu dokázali nabídnout přesně to, co potřebuje.
V případě Xeroxu, který své služby zaměřuje mj. na správu dokumentů velkých i středních firem a státní správy, jde podle Walkera o to, znát co nejlépe danou společnost a její potřeby. Pak nastaví životní cyklus dokumentů přesně tak, jak je třeba, zákazníkovi ušetří náklady a zjednoduší život.
„Zákazníci se nechtějí zabývat procesy a servisem okolo, chtějí se soustředit jen na své produkty a svůj byznys,“ dodal Walker.