Neokopírované myšlenky Xeroxu na Designbloku

Generální ředitelka Xeroxu ČR a SR Veronika Brázdilová představuje expozici na Designbloku

Generální ředitelka Xeroxu ČR a SR Veronika Brázdilová představuje expozici na Designbloku Zdroj: archiv

Společnost Xerox, jeden z oficiálních dodavatelů právě skončeného Designbloku, se na výstavě prezentoval jak vlastní expozicí, tak zorganizováním setkání pro odborníky na marketing a marketingovou komunikaci.

Xerox, který je historicky spjat zejména s kopírkami a tiskárnami, byl tak trochu nečekaným partnerem Designbloku. Jenže firma, která nedávno rebrandovala, chce být slovy své generální ředitelky Veroniky Brázdilové „inovativní a moderní společností, která určuje trendy a snaží se být vždy o krok dál. Designblok je přesně takový: moderní, inovativní a trendy,“ říká Brázdilová.

Při realizaci vlastní částí expozice se Xerox spojil s designérem Zbyňkem Krulichem. Ten je činný především v autorském designovém studiu Morphe, které se specializuje na produktový, nábytkový a interiérový design. Svou práci prezentoval Krulich mj. např. na mezinárodním veletrhu v Miláně, podílel se na mnoha skupinových výstavách po celém světě. Se značkou Blueberries, kterou spoluzaložil, obdržel v roce 2012 cenu Czech Grand Design za autorský šperk.

„U Xeroxu mne zaujaly zajímavé možnosti a materiály. A právě ty materiály pro mě jako designéra sehrály velkou roli. Proto jste si mohli v expozici sestavit z papírových kulis svůj snový svět a vyfotit se v něm. Fotku jsme pak lidem přímo na místě vytiskli,“ přiblížil expozici Xeroxu Krulich.

Co přesně potřebuje zákazník?

U příležitosti zahájení Designbloku také Xerox uspořádal setkání pro odborníky na marketing a komunikaci z různých společností a agentur na téma „Marketingové trendy, personalizace marketingové komunikace a mikrocílení“.

O tématu mluvil zejména Ian Walker, který je v Xeroxu zodpovědný za rozvoj business inovací v regionu střední a východní Evropy. S ostatními účastníky setkání se shodl, že v současné době je třeba mít informaci pro zákazníky jinou, zajímavou, cílenou. Není nic nového, že zákazníka je třeba co nejlépe znát, abychom mu dokázali nabídnout přesně to, co potřebuje.

Ian Walker, Xerox, na DesignblokuIan Walker, Xerox, na Designbloku | archivIan Walker na Designbloku

V případě Xeroxu, který své služby zaměřuje mj. na správu dokumentů velkých i středních firem a státní správy, jde podle Walkera o to, znát co nejlépe danou společnost a její potřeby. Pak nastaví životní cyklus dokumentů přesně tak, jak je třeba, zákazníkovi ušetří náklady a zjednoduší život.

„Zákazníci se nechtějí zabývat procesy a servisem okolo, chtějí se soustředit jen na své produkty a svůj byznys,“ dodal Walker.