Nepsaný vítěz Effie? Praštěná Fofola

Fofola od Kofoly (a Zaraguzy)

Fofola od Kofoly (a Zaraguzy) Zdroj: archiv

V letošním ročníku tuzemské soutěže o nejefektivnější reklamu Effie rozdala dnes pořádající AKA v kině Lucerna sedm zlatých, čtyři stříbrné a šest bronzových.

V tuzemské části soutěže reklamní efektivity Effie si odnesla dvě zlaté odnesla agentura Young & Rubicam Praha za kampaň pro Staropramen a RWE. Další zlaté získaly Ogilvy & Mather za kampaň pro Air Bank, McCann Prague za kampaň pro Vodafone, Comtech Group za kampaň pro Women for Women, Wunderman jako spolutvůrce kampaně pro RWE Energie, Zaraguza za kampaň pro Kofolu (nesmrtelná Fofola) a agentury Dynamo design a Moris design za rebranding a redesign prodejen Teta.

Kofola alias Fofola a zlatá cena v kategorii Nápoje

I Staropramen získal zlatou za nápojovou reklamu

Za zmínku stojí i tři proměněné nominace Momentum Czech Republic, která se díky třem bronzovým Effie stala nejodměňovanější agenturou večera společně s Ogilvy & Mather, jež také v souhrnu obdržela tři ocenění.

V letošním ročníku soutěžilo 72 kampaní, za kterými stálo 38 komunikačních agentur a dva interní týmy zadavatelů. Ceny se udělovaly celkem v sedmi kategoriích.

RWE získalo zlatouv kategorii Ostatní služby

Nejobsazenější kategorií se staly Finanční služby a Ostatní služby, které generovaly celkem 34 přihlášených prací, z toho na shortlist postoupilo 13 a z nich čtyři obdržely zlatou a po dvou stříbrnou a bronzovou Effie.

Zlatá pro kampaň Pomozte nám nakrmit děti jídlem a láskou v kategorii Sociální, ekologický, kulturní marketing

V dvoukolovém rozhodování porota posuzovala nejen měřitelné a prokazatelné výsledky kampaní ve vztahu k zadaným cílům, ale hodnotila i účinnost kampaní v poměru k vynaloženým prostředkům. Třináctičlennou porotu tvořili marketéři významných značek, zástupci společností pro výzkum trhu, odborní novináři a představitelé AKA.