Obliviate!

Blog Richarda Guryči

Blog Richarda Guryči Zdroj: Strategie

Richard Guryča , Strategie
Všem, kteří chtěli o prázdninových sobotách vidět kompletní sérii filmů o Harry Potterovi, nabídla tuto možnost televize Nova.

Vzhledem k tématické skladbě hojných reklamních bloků v jednotlivých filmech o dospívání sympatického čaroděje však televize zároveň postavila celou řadu diváků před poměrně nelehký úkol. Totiž vysvětlit dychtivě naslouchajícím potomkům a – jak už to o prázdninách a na chalupách chodí – i jejich bratrancům, sestřenicím a hostujícím a přespávajícím kamarádům pojmy typu erekce, inkontinence či vaginální mykóza. Případně objasnit jim, co je až tak vtipného k popukání na slovních spojeních typu „stát teprve bude“ či „stojí pořád“. He he.

Pokud by člověk posuzoval kreativitu tvůrců reklamy jen podle tématického složení a obsahového zpracování reklam v prázdninovém primetimu na Nově, dostal by se mimo veškeré kategorie. Kombinace zcela nerafinovaných a nijak neskrývaných konstatování a doporučení, které by za normálních okolností neměly dolehnout ani na chodbu ordinace (inkontinence či nejrůznější plísně) a hýkavého „humoru“ á la Babovřesky ve spotech, propagujících prostředky pro léčbu erektilních dysfunkcí je vskutku smrtící pro každého, kdo má v hlavě mozek o standardní velikosti.

A zároveň je to zdroj mnoha důvodů k zamyšlení pro děti, které u reklamních vstupů náležitě zpozorní, zatímco celý Harry Potter je jim většinou jen kulisou k tabletu. Ale nakonec jen díky tomuto zařízení zůstávají ušetřeny krvavého plivance doprostřed umývadla, které korunuje spot o paradentóze. To děti nemá příliš čím zaujmout, vždyť to jsou zuby!

Přinejmenším u nás doma tedy Nově za obohacenou Potterovskou prázdninovou sérii pěkně děkujeme a trénujeme kouzlo Obliviate, což – jak všichni Harryho příznivci vědí – je kouzlo k vymazání paměti.