On-line komunikace: Česká televize je pod palbou bloggerů

Nový logotyp chce Česká televize začít postupně používat od 1. září

Nový logotyp chce Česká televize začít postupně používat od 1. září Zdroj: archiv CT

Daniel Bohuslav
Podle monitoringu společnosti KBM Group, jež pro deník Mladá fronta E15 a měsíčník Strategie eviduje on-line komunikaci o více než 500 značkách, narostla v porovnávaném období (první polovina srpna versus první polovina července) nebývale komunikace kolem České televize.

Příčinou je zejména představení podzimního programu ČT a odvolání moderátorky Událostí, komentářů Daniely Drtinové. Tu se vedení stanice rozhodlo stáhnout z nejsledovanější zpravodajské relace bez uvedení jediného důvodu. Situace je o to kontroverznější, že Drtinová dlouhodobě patřila k nejlépe hodnoceným zaměstnancům ČT ze strany samotného vedení.

Internetová média a někteří diváci proto spekulují, co stojí za jejím odstavením, neboť situace nápadně připomíná i další politická odvolání posledních týdnů. Generální ředitel ČT Petr Dvořák a ministr kultury v demisi Jiří Balvín však jakékoli politické objednávky jednoznačně popírají.

Zatímco mediální svět stojí vesměs za Drtinovou, názory veřejnosti na její moderátorský styl se různí a mnoho diskutujících si stěžuje na přílišný zápal či nedostatek objektivity.

Česká telvize v on-line komunikaceČeská telvize v on-line komunikace | E15

Co se týče samotných změn v programu ČT a nových pořadů, zaujalo především uvedení nových stanic ČT :D a ČT art. Vedle konkrétních pořadů a změn programu diskutéři rozebírají zejména samotnou konkurenceschopnost a podstatu veřejnoprávní televize.

Stále znovu a znovu se v komentářích střetávají dva opačné úhly pohledu – vysoká informační a kulturní úroveň stanice versus sledovanost jako absolutní kritérium. Na tom, jestli má veřejnoprávní médium spíše bavit, nebo raději vzdělávat a být nositelem kultury, se ale veřejnost neshodne. Nový program České televize se proto snaží uspokojit téměř každého – od dětí přes masy až po náročného diváka. Zda se jí to podaří, se přesvědčíme na podzim.

Autor je mluvčí projektu wlip