On-line reklama loni rostla o tři procenta na 15 miliard korun

ilustrační foto

ilustrační foto Zdroj: archiv

Výdaje do internetové reklamy loni stouply o tři procenta na 15 miliard korun. Stouply investice do inzerce ve vyhledávání, videoreklamy a do mobilní reklamy. Letos se čeká další zvýšení o 11 procent. V celkových reklamních výdajích připadá na online reklamu téměř pětinový podíl. Oznámilo to dnes Sdružení pro internetový rozvoj.

Nejvíce zadavatelé investovali do bannerové (display) reklamy, která ale zaznamenala proti roku 2014 pokles o šest procent na 6,65 miliardy korun. Naopak investice do reklamních sítí, které zahrnují reklamu ve vyhledávání a v obsahových sítích, se zvýšily o 18 procent na 5,85 miliardy korun. Obchodní model prodeje bannerové reklamy cílené na požadované publikum, tzv. RTB (real-time-bidding), zaznamenal loni růst o 120 procent na 198 milionů korun.

Stále více peněz zadavatelé směřují do video a mobilní reklamy na internetu. V posledních třech letech vzrostl výkon videoreklamy dvojnásobně na 1,1 miliardy korun a mobilní display reklama 2,5násobně na 189 milionů korun.

Největším reklamním mediatypem zůstává televize s příjmy 35,5 miliardy korun (45 procent trhu). Tisk loni za inzerci inkasoval 17,9 miliardy korun (23 procent) a rozhlas 6,4 miliardy korun (osm procent). Podle zástupců SPIR je patrný dlouhodobý trend růstu inzertních výdajů do internetové reklamy a v posledních třech letech dochází i k navyšování investic do TV reklamy. Tisková reklama stagnuje.