Paragrafy v praxi: Reklama už zadavatele nezavazuje | E15.cz

Paragrafy v praxi: Reklama už zadavatele nezavazuje

reklama, propadace, ilustrační foto
reklama, propadace, ilustrační foto
• 
ZDROJ: Repro Strategie

Filip Winter, advokát se zaměřením na reklamu, média a marketing

Sdílet na Facebook Messenger Sdílet na LinkedIn
V poslední době se objevuje řada otázek ohledně dopadu nového občanského zákoníku do běžné reklamní praxe. Přináší opravdu takové změny?

Filip Winter Autor: Repro Strategie
Filip Winter, advokát se zaměřením na reklamu, média a marketing

To je v zásadě pro obchodníka ještě výhodnější úprava, než platila dosud: zatímco nyní je zapotřebí v reklamě výslovně uvádět, že zásoby jsou omezeny, nově tato výhrada bude platit přímo ze zákona. Reklama dále nebude závaznou nabídkou, pokud nebude obsahovat podstatné náležitosti smlouvy, a nezávaznost výslovně dle zákona dokonce platí o „projevu, který směřuje vůči neurčitému okruhu osob nebo který má povahu reklamy, pokud z něho jasně neplyne něco jiného“. Upřímně řečeno, riziko nechtěného vyslovení závazné nabídky v reklamě bude nově naprosto minimální, a proto ani doplňování nějakých nových „preventivních“ textů do reklamy nebude nutné.

Autor: Filip Winter, advokát se zaměřením na reklamu, média a marketing

S předplatným můžete mít i tento exkluzivní obsah