Paragrafy v praxi: Reklama už zadavatele nezavazuje

V poslední době se objevuje řada otázek ohledně dopadu nového občanského zákoníku do běžné reklamní praxe. Přináší opravdu takové změny?
To je v zásadě pro obchodníka ještě výhodnější úprava, než platila dosud: zatímco nyní je zapotřebí v reklamě výslovně uvádět, že zásoby jsou omezeny, nově tato výhrada bude platit přímo ze zákona. Reklama dále nebude závaznou nabídkou, pokud nebude obsahovat podstatné náležitosti smlouvy, a nezávaznost výslovně dle zákona dokonce platí o „projevu, který směřuje vůči neurčitému okruhu osob nebo který má povahu reklamy, pokud z něho jasně neplyne něco jiného“. Upřímně řečeno, riziko nechtěného vyslovení závazné nabídky v reklamě bude nově naprosto minimální, a proto ani doplňování nějakých nových „preventivních“ textů do reklamy nebude nutné.