"Parohy" přijdou Vodafone na pět milionů

Vodafone

Vodafone

Nejvyšší soud v Brně ve středu zamítl dovolání mobilního operátora Vodafone. Tímto krokem definitivně ukončil spor operátora se společností T-Mobile. Vodafone nyní musí T-Mobilu zaplatit odškodné ve výši pěti milionů korun. Informaci přinesl server Aktuálně.cz s tím, že v oblasti odškodnění za reklamu se jedná o nezvykle vysokou částku.

Spor vyprovokovala reklamní kampaň z konce roku 2006, kdy Vodafone umístnil sobí parohy na konkurenční telefonní budky a billboardy. Kampaní na hraně zákona chtěl Vodafone zesměšnit své konkurenty, když se snažil poukázat na marketingové triky operátorů. V televizi vedl Vodafone krátce před tím kampaň s čivavami v podobě falešných sobů.

T- Mobile si ale reklamu nenechal líbit a konkurenčního operátora zažaloval pro nekalou soutěž a po svém rivalovi žádal i finanční odškodnění. Soud v roce 2010 rozhodl, že Vodafone se musí omluvit jak T-mobilu, tak Telefonice O2. Vodafone tak učinil po svém, svou omluvu vyrobil v srpnu 2010 tak, že tučně vytištěná písmena vytvořila v textu opět motiv paroží.

Loni Vrchní soud v Praze rozhodl, že Vodafone musí zaplatit T-mobilu odškodnění 5 milionů korun. „Parohy se nám prodražily, ale udělali jsme je rádi,“ uvedl tehdy mluvčí Vodafonu Miroslav Čepický. Přesto se Vodafone odvolal k Nejvyššímu soudu. Ten ale nyní částku potvrdil s tím, že soudy rozhodly správně.

„Při cílené předvánoční marketingové akci Vodafonu šlo o závažný zásah do nemateriální sféry T- Mobilu takového rozsahu, že by pouze nepeněžité zadostiučinění (povinnost žalované strany omluvit se) nebylo pro T-Mobile postačující satisfakcí za závažnou újmu a pro Vodafone dostatečnou a jejímu nekalosoutěžnímu jednání odpovídající sankcí,“ rozhodli soudci Nejvyššího soudu.