Pat a Mat se neusmívají

Pat a Mat se probourali na známky.

Pat a Mat se probourali na známky. Zdroj: Ceska Posta

Á, další vizuál České podnikatelské pojišťovny, řekla jsem si při pohledu na Pata a Mata v rámečku. Jen nechápu to spojení s poštou…

Aha, on to JE vizuál pošty. Dobře. Zdá se, že Pat a Mat jsou teď v reklamním světě celebritami, přestože jejich neforemná těla obepínají roláky a holé hlavy jim zdobí rádiovka a kulich. A je to logické – víte snad o někom, kdo Pata a Mata nezná? A někoho, komu jsou tihle dva mlčenliví nezmaři nesympatičtí? Ve spojení se zmíněnou podnikatelskou pojišťovnou jde o velmi jednoduchý a čistý nápad. Dostáváme nekomplikovanou zprávu, že tahle instituce nemá problém pojistit i tyto slony v porcelánu, kteří za sebou zanechávají jen spoušť, a stejné pochopení má i pro naše každodenní lapálie.

A teď jsou Pat a Mat na poštovních známkách a Česká pošta nám to sděluje prostřednictvím příjemně přímočarého vizuálu. Headline je asi v pořádku, i když si přece jenom trochu rejpnu – člověk už viděl Pata a Mata dělat různé věci, ale že by se ti dva usmívali? Malé ponaučení pro kreativce: v některých případech jsou hlubokomyslné nápady s velkolepou vizualizací zbytečné – někdy stačí mít šťastnou ruku při výběru klíčových protagonistů, kteří už sami o sobě něco symbolizují a mají za sebou konkrétní příběh. A jsou to sympaťáci. A je to! Jen se trochu bojím, abychom se s takovouhle Patem a Matem nepředávkovali. Ale v jejich případě to možná ani nejde. <

Autorka je copywriterkou ve společnosti Mark/BBDO