Pavel Brabec pro Strategii: Značka stále zabírá, ale přednost má výsledek

Pavel Brabec, prezident AČRA

Pavel Brabec, prezident AČRA Zdroj: Repro Strategie (Martin Pinkas)

Zákazníci mají velmi často požadavky a cíle, na které nemají peníze. Výsledek takové spolupráce nemůže dopadnout dobře, říká v zářijovém čísle měsíčníku Strategie Pavel Brabec, prezident Asociace českých reklamních agentur.

V říjnové Strategii si dále přečtete o tom, že televizní zprávy jsou pod taktovou trendů, jaké bylo marketingové pozadí letošního turné kapely Lucie, nebo o tom, proč Michal Charvát opustil po 20 letech reklamní byznys a stal se šéfem Asociace komunikačních agentur.

Strategie 2014/09Strategie 2014/09 | Repro Strategie (Martin Pinkas)

Pavel Brabec je přes dvacet let aktivní nejen v reklamě, podobně dlouho šéfuje Asociaci českých reklamních agentur (AČRA). Ví lépe než kdo jiný, jak se za tu dobu změnil domácí marketingový trh.

Jak se na členské základně asociace podepsala ekonomická krize?

Před více než dvaceti lety, když jsme asociaci zakládali, nás bylo asi deset. Počet členů vždycky mírně kolísá, je to přirozený pohyb. Před šesti lety nás bylo padesát dva. Ono ale nejde ani tolik o to, kolik máte členů, ale hlavně o to, jak jsou kvalitní a jak se podílejí na činnosti asociace. Ekonomická krize logicky nutí každého podnikatele víc přemýšlet a předvídat nové potřeby zákazníků. Obávám se, že na zlatá devadesátá se bude už jen vzpomínat. A nejen v reklamní branži.

Pavel Brabec, prezident AČRAPavel Brabec, prezident AČRA | Repro Strategie (Martin Pinkas)

Proč vlastně agentury do asociace vstupují?

Je to hlavně možnost být u některých informací, které zprostředkováváme, a být součástí celku, který má konkrétní zaměření. Přibývá požadavků, kdy klient vypisuje tendr a členství v asociaci s historií je pro uchazeče výhodou. Členům dáváme možnost výměny informací, profesního růstu, zviditelňujeme je. V neposlední řadě členské společnosti mezi sebou kooperují, takže to členství podporuje i jejich obchodní příležitosti.

Mění se nějak zaměření agentur, které v rámci asociace působí?

Jejich zaměření se odvíjí od toho, co očekává zákazník a jak se mění požadavky trhu. I když budete mít sebelepší produkt, který ale nikdo nebude chtít, žádný obchod neuděláte. Zaměření společností poskytujících komunikační služby proto musí předjímat vývoj trhu. K tomu potřebujete informace a silnou platformu. Rychlejší a flexibilnější vyhrává.

Celý rozhovor s Pavlem Brabcem a další zajímavé informace naleznete ve Strategii č. 9, která vychází 23. září.