Peoplemetry pronikají do poštovních služeb, budou měřit roznášení letáků

Až polovina letáků se do schránek nikdy nedostane

Až polovina letáků se do schránek nikdy nedostane

Distributoři letáků sdružení v Asociaci poštovních služeb budou měřit kvalitu roznášení reklamních materiálů do schránek prostřednictvím peoplemetrů. Chtějí tak snížit náklady a zároveň zvýšit standard distribuce. Česká pošta se zatím k projektu nepřidala.

Asociace připravuje metodu podobnou měření čtenosti tisku či sledovanosti televizních pořadů. Na rozdíl od dosavadní praxe, kdy je především kontrolována úspěšnost jednotlivých distribučních vln, by výsledky připravovaného měření měly lépe reprezentovat celkovou úroveň kvality jednotlivých operátorů.

„V běžné praxi nyní kontroly probíhají souběžně jak ze strany klienta, tak dodavatelů, čímž dochází ke značnému navyšování nákladů na obou stranách,“ uvedl místopředseda asociace Petr Angelis. Nevýhodou současných metod je také diskutabilní objektivita a neporovnatelnost výsledků.

Novou metodiku měření kvality by ocenili jak samotní distributoři, tak i jejich klienti. V současnosti se kontroly kvality neadresné distribuce používají zejména k uplatnění sankcí vůči distributorovi. Zadavatelé však jako primární smysl měření kvality vidí dosažení požadované kvality a její další zvyšování. Kromě toho by nový systém měření kvality měl přinést podobný nezávislý standard, jako poskytují například peoplemetry na trhu televizní reklamy.

Ročně distributoři doručí do poštovních schránek kolem čtyř miliard letáků. Největšími hráči na trhu jsou Česká distribuční, Mediaservis a Česká pošta.