Vizuální koncepci a znělku pro 29. ročník festivalu s motivem „Domácí práce“ navrhla kreativní skupina Družina v čele s režisérem Janem Látalem. Nové grafické pojetí festivalu od Carton Clan i Družiny mají oslovit nové, mladé diváky a udržet zájem těch stávajících. Moderní grafické zpracování festivalu se má rovněž doplňovat se svěžím pojetím filmové dramaturgie i doprovodného programu a dostát letošnímu heslu „festival Finále Plzeň startuje novou éru“. Další novinkou je skleněná trofej Zlatého ledňáčka, která je dílem Adély Přibáňové a Víta Zavadila.
„Chtěli jsme pro Finále Plzeň připravit nadčasové logo a zároveň zachovat motiv ledňáčka. Symbol jsme proto posunuli do stylizované, abstraktnější roviny,“ vysvětluje grafický designér Martin Hůla.
Nová vizuální identita plzeňského Finále |
„To, že logo při otočení evokuje plzeňskou katedrálu, je už jen takový vtipný bonus. A doufáme, že až se budou některé šikovné ruce v Plzni nudit mezi projekcemi, poskládají festivalové noviny jako origami do tvaru našeho ledňáčka,“ dodává Hůla.
Organizátoři Finále Plzeň letos již podruhé spolupracují s kreativním studiem Družina. V jejich režii pro tentokrát vznikla nejen znělka, ale také vizuální styl festivalu s heslem „Domácí práce“, který pracuje s trendem oplétání neboli guerilla knittingu.
Nová podoba trofejí plzeňského Finále |
„Téma ‚Domácí práce‘ primárně odkazuje na specifické podmínky vzniku českého filmu, kdy omezené finanční prostředky na výrobu jsou často kompenzovány osobním nasazením a řemeslnou zručností tvůrců,“ prozradil režisér Jan Látal ze studia Družina. „Opletené objekty v sobě spojují útulnou atmosféru domova s technicistní povahou typické filmové výbavy jako je klapka, kamera a režisérská židle,“ doplňuje Látal.