Politici na reklamní mušce

Ledoví politici

Ledoví politici

Začátkem února mohl mít leckdo pocit, že nejoblíbenějším materiálem marketérů a kreativců při přípravě komunikace jsou naši nebozí politici. Hnutí Duha je nechalo řádně zestárnout, a aby toho nebylo málo, ještě jim vložilo do úst omluvu, Galerie Harfa je v těch největších mrazech poslala k ledu a nejmilosrdnější k nim byl asi Retail Summit, který je vyzval, aby už konečně přestali krást.

Kampaň měsíce: Největší ohlas v médiích vyvolala kampaň Hnutí Duha, na jehož vizuálech se politici upravení do jejich předpokládané podoby v roce 2030 omlouvají veřejnosti za to, že promeškali příležitost nastartovat v Česku chytrou a silnou ekonomiku. Kampaň, na jejímž vzniku spolupracovala agentura Last Minute Management, je k vidění v centru Prahy na citylightech a na telefonních budkách do konce února. Nejvíc informací a rad, jak rozhýbat politiky k akci, je soustředěno na mikrostránce Velkávýzva.cz.

Uložte je k ledu

První únorový víkend si na politickou notu zahrála i nákupní Galerie Harfa, která pro zákazníky připravila v rámci podpory prodeje akci s názvem „Ledoví politici“. Domácí a světovou politickou elitu vytesali sochaři specializovaní na led a vedení nákupní galerie je rozhodnuto nechat ji na střeše tak dlouho, dokud sama neodtaje (jako například Václav Klaus na obrázku). „Akci hodnotíme pozitivně, i přes mrazivé počasí se na práci sochařů přišlo podívat hodně lidí. Měli jsme štěstí na počasí, sochy by podle předpovědi počasí měly ještě několik dní či dokonce týdnů vydržet,“ zhodnotil akci ředitel shopping centra Galerie Harfa Pavel Skorčík.

Další, kdo si neodpustil postavit komunikaci na šťouchancích do politiků, byli organizátoři Retail Summitu 2012. Po skončení akce rozeslali tiskovou zprávu, ve které shrnují, kdo a co našim vládním představitelům do konferenčního mikrofonu vzkázal. „Dělejte dobře tu vaši práci a do nás se nepleťte,“ vyšlo mimo jiné z úst zástupců obchodu a výroby a podnikatelé nezůstali pozadu, když vládě doporučili, „aby přestala krást a nenechala se uplácet.“ Naši politici se pomalu stávají fackovacím panákem české reklamy, a když se budou dál tak hezky snažit, přijde brzy nějaká další pěkná rolička.