Praha je v desítce nejlepších evropských měst pro nákupní turistiku

V loňském roce Češi uskutečnili v zahraničí pomocí karty transakce v objemu přes 35 miliard korun

V loňském roce Češi uskutečnili v zahraničí pomocí karty transakce v objemu přes 35 miliard korun Zdroj: profimedia.cz

Podle nového výzkumného programu divize Economist Intelligence Unit (EIU – informační divize časopisu The Economist) s názvem Globe Shopper City Index – Europe sponzorovaného společností Global Blue, odborníky v oblasti mezinárodního nakupování a utrácení, je Praha jedním z deseti nejnavštěvovanějších evropských měst z hlediska nákupní turistiky a utrácení.

Praha výrazně předčila ostatní města v kategorii zaměřené na praktičnost. V průměrné délce otevírací doby obchodů ve městě byla první. Nejhoršího výsledku naopak Praha dosáhla v kategorii dostupnosti, kdy hodnocení negativně ovlivnilo kolísání české koruny vůči hlavním mezinárodním měnám.

Index Globe Shopper City Index – Europe divize EIU měří atraktivitu 33 hlavních evropských měst z hlediska mezinárodní nákupní turistiky. Hodnocení jednotlivých měst vychází z 36 kritérií rozčleněných do pěti kategorií: obchody, dostupnost, praktičnost, hotely a doprava, kultura a klima.

„Program Globe Shopper City Index – Europe je výrazným pokrokem ve strategii společnosti Global Blue směrem ke značce představující vše, co souvisí s mezinárodním nakupováním a globálním utrácením,“ řekl Per Setterberg, CEO společnosti Global Blue. „Tento index pomůže obchodníkům a značkovým prodejcům činit lepší obchodní rozhodnutí a online podoba tohoto indexu umožní cestovatelům objevit ideální město pro nákup podle svých představ.“

TOP 10 evropských měst z hlediska nákupní turistiky a utrácení

Úplné seznamy všech pěti kategorií jsou k dispozici na webu www.globeshopperindex.eiu.com.
Celkové hodnocení 0–100, kde 100 = nejlepší nákupní prostředí.

1. Londýn 67,3
2. Madrid 67,1
3. Barcelona 67,1
4. Paříž 65,5
5. Řím 62,9
6. Berlín 62,3
7. Lisabon 61,6
8. Amsterdam 61,3
9. Praha 59,7
10. Budapešť 59,6