Reklama na alkohol vzrostla o pětinu

Likéry Ararat

Likéry Ararat Zdroj: Tereza Zavadilova

Ceníková hodnota reklamy na lihoviny činila v období od ledna října letošního roku 413 milionů korun. Ve srovnání se stejným obdobím roku 2014 vzrostla o 20 procent, jak zjistil monitoring společnosti Nielsen Admosphere. Prim hrají bylinné likéry.

Jak vyplývá z dat monitoringu reklamy AIS, který v České republice realizuje společnost Nielsen Admosphere, kategorie bylinných likérů letos vede jak v souhrnné ceníkové hodnotě, tak v počtu zveřejněných reklam. Těch bylo za leden až říjen letošního roku publikováno v rámci monitorovaných zdrojů více než 14 tisíc.

Inzerce na bylinné likéry zároveň doznala meziročně největšího procentuálního růstu. Její objem, měřeno ceníkovou hodnotou, vzrostl v tomto období o více než 70 procent oproti srovnatelnému období minulého roku. Na druhém místě se v prvních desíti měsících roku 2015 umístila kategorie whisky s celkem 13 450 reklamami. Dohromady činí inzerce na bylinné likéry a whisky v rámci lihovin naprostou většinu.

Podle monitoringu reklamy Nielsen Admosphere je z hlediska samotných značek jedním z největších skokanů letošního roku Aperol, který ve sledovaném období využil reklamu ve čtyřicetkrát vyšší ceníkové hodnotě než ve stejném období loňského roku. V absolutních hodnotách se umístil na třetím místě, za značkou Stock a Tullamore Dew.

S celkovým ročním výsledkem mohou ještě zahýbat poslední dva měsíce v roce, kdy lze v souvislosti s vánočními svátky očekávat nárůst v objemech využité inzerce. V minulém roce činila souhrnná ceníková hodnota v segmentu lihovin za listopad a prosinec celkem 28 procent celkové částky roku 2014.