Reklamní agentura JCDecaux mírně zvýšila zisk

JCDecaux

JCDecaux

Francouzská reklamní agentura JCDecaux v prvním pololetí zvýšila čistý zisk o 5,5 procenta na 87,5 milionu eur (2,3 miliardy Kč). Společnost působí i v České republice, kde patří mezi největší hráče na trhu venkovní reklamy.

Tržby JCDecaux meziročně stouply o dvě procenta na 1,26 miliardy eur. Ve třetím čtvrtletí však firma počítá s mírným poklesem tržeb, protože ve stejném loňském období byly výsledky podpořeny příjmy souvisejícími s olympijskými hrami v Londýně.

Šéf společnosti Jean-François Decaux nicméně vyjádřil optimismus ohledně dlouhodobějších vyhlídek podniku. „JCDecaux má dobré předpoklady k tomu, aby si vedla lépe než celý reklamní trh a upevnila si svou vedoucí pozici v oblasti venkovní reklamy,“ prohlásil.

Mediální agentura ZenithOptimedia minulý měsíc předpověděla, že celosvětové výdaje na reklamu v letošním roce stoupnou o 3,5 procenta. Zhoršila tak svou dubnovou prognózu, která počítala s růstem o 3,9 procenta. Za tímto zhoršením stála mimo jiné pokračující hospodářská recese v eurozóně.