Reklamní plochy v metru bude provozovat Railreklam. Z nové smlouvy získá DPP dvakrát víc než od Rencar | E15.cz

Vše o miliardářích

Vše o miliardářích Vstoupit do speciálu

Reklamní plochy v metru bude provozovat Railreklam. Z nové smlouvy získá DPP dvakrát víc než od Rencar

ČTK

Pražský dopravní podnik (DPP) vybral nového provozovatele necelých 22 tisíc reklamních ploch v pražském metru. Bude jím firma Railreklam, která nahradí společnost Rencar ze skupiny JCDecaux, s níž vede DPP soudní spor o platnost smlouvy na reklamní plochy. DPP z nové smlouvy získá příjmy 91,5 milionu korun ročně, což je dvakrát více, než dostával od Rencaru za využívání všech asi 130 tisíc ploch na majetku podniku. DPP plochy postupně přesoutěžuje.

Obvodní soud pro Prahu 9 začátkem září rozhodl, že smlouva na pronájem reklamních ploch mezi DPP a firmou Rencar z roku 1997 je od počátku neplatná. Rozhodnutí je zatím nepravomocné, Rencar se proti němu odvolal. Podnik smlouvu vypověděl v roce 2016 poté, co ji jeho vedení a tehdejší primátorka Adriana Krnáčová (ANO) označily za nevýhodnou, což firma odmítla.

DPP po vypovězení, které Rencar napadl u soudu, začal organizovat tendry na pronájmy reklamních ploch například v autobusech, tramvajích či tzv. city light vitrín.

Analýza: Smlouva Prahy a JCDecaux na provoz přístřešků MHD je pro město nevýhodná

Do aktuálního tendru na plochy v metru se podle informací DPP přihlásilo osm uchazečů, reprezentujících všechny významné hráče v oblasti venkovní reklamy působící na českém trhu, včetně společnosti euroAWK a skupiny JCDecaux, kterým oběma podnik v minulosti vypověděl smlouvy.

Nový provozovatel, kterým je firma Railreklam ze skupiny BigBoard, podle ředitele DPP Petra Witowského nabídl výrazně výhodnější podmínky, než jaké zajišťuje stávající stav. „V dalším transparentním poptávkovém řízení se tak opět jasně prokázalo, že dosavadní plnění společnosti Rencar za využívané reklamní plochy je nízké, neodpovídá realitě trhu, a pro DPP je tak nevýhodné. Potvrzují to i obě podané nabídky společností ze skupiny JCDecaux, které skončily úplně na chvostu,“ řekl.

Pražské radnice chtějí více přístřešků na zastávkách. Musí však počkat ještě dva roky

Společnost Rencar založil v roce 1990 samotný DPP, v roce 2001 pak prodal většinový podíl společnosti Europlakat z mezinárodní skupiny JCDecaux. Nyní má podnik ve firmě menšinový podíl. Podle výroční zprávy loni Rencar utržil více než 251 milionů korun, z prodeje reklamy v Praze získala téměř 132 milionů a dalších několik desítek milionů za její instalaci.

V případě pravomocného rozsudku ohledně neplatnosti smlouvy s DPP tak může přijít o více než polovinu z celkových příjmů. Smlouva měla původně platit do roku 2031.

JCDecaux má v Praze také smlouvu s magistrátem na provoz přístřešků MHD, kterou minulé vedení magistrátu rovněž označilo za nevýhodnou a rozhodlo o tom, že ji neprodlouží. Podle firmy je smlouva pro město výhodná. Nyní se připravuje tendr na provozovatele přístřešků po roce 2021, kdy firmě skončí smlouva. JCDecaux se do něj chystá rovněž přihlásit.

Z obří transakce ve venkovní reklamě sešlo

Autor: ČTK
 
Newsletter
Využijte služby
zasílání zpráv do vaší
e-mailové schránky!