Scanner: Glassholes, II. díl

Google na to jde opticky dobře

Google na to jde opticky dobře Zdroj: archiv

Daniel Deyl , Strategie
Naděje má sklon triumfovat nad zkušeností. Jsou lidé, kteří neustále sázejí sportku, aniž by kdy vyhráli jedinou korunu, například. Jiní se neustále žení, ačkoli by už měli vědět svoje. A Google ne a ne se vykašlat na svoje internetové brýle.

Minulý týden oznámila firma Luxoticca, že s ní Google spolupracuje na nové verzi svého dosud nejvýraznějšího neúspěchu. Brýle první generace byly tak neoblíbené, že kvůli nim jejich nositelé dostávali po hospodách po čuni (z pochopitelného důvodu – když to máte na hlavě, nikdo neví, jestli ho zrovna nenatáčíte).

I jinak superprogresivní firmy, jako řetězec rychlokaváren Starbucks, cedulkami varovaly před „neuváženým používáním“ googlovských brýlí; kina je rovnou zakazovala. Jejím nositelům se říkalo glassholes, což je slovo vzniklé spojením slov glass (zde brýle) a asshole (najděte si, nevíte-li).

Letos v lednu je Google pro nezájem stáhl z prodeje; zazdálo se, že do megalomanského rozhodování firmy promluvil zdravý rozum. Lichá naděje: nové brýle už jsou na cestě. Mají vypadat méně marťansky než verze první. Kdy přijdou na trh a co budou umět, se dosud neví. Scanner jen doufá, že budou své předchůdkyně na cestě do věčného zapomnění co nejrychleji následovat.