Scanner: Nedívej se na mě

Nedívej se na mě

Nedívej se na mě Zdroj: archiv

Nevšední prolnutí světa reklamy a informačních technologií představila britská agentura WCRS. Pro klienta, charitu/nátlakovou organizaci Women's Aid, vyvinula sérii interaktivních billboardů, které sledují, jestli se na ně díváte, nebo ne.

Na billboardu (první takový je zkušebně umístěn v bývalých londýnských docích na Canary Wharf, další se připravují) je obličej ženy s krvavými šrámy a modřinami. Pomocí technologie určené k rozpoznávání tváří billboard sleduje, kolik lidí se na něj v danou chvíli dívá; čím více lidí, tím méně potlučený je ženin obličej.

Tento spektákl má vyjádřit myšlenku, že když si všímáte dění okolo sebe, nebudou ženy tolik trpět domácím násilím (jestli si taky dají větší pozor při chůzi ze schodů po šesti mojitech, už jisté není). Scanner si z toho bere jiné poučení: nikdy nesledujte billboardy, jestli nechcete, aby ony sledovaly vás. Co taková technologie nadělá v rukou googlů, putinů a facebooků tohoto světa, se člověku ani nechce domýšlet. A ani to nebude třeba – oni to udělají za vás.