Scanner: Smluvní vydírání

Z kampaní agentury Havas

Z kampaní agentury Havas Zdroj: archiv

Daniel Deyl , Strategie
Diskuse o tom, jestli americké mediální agentury vydírají své partnery, od nichž si vynucují slevy, nabrala nové obrátky minulý týden, když časopis Advertising Age zveřejnil stížnost dvou reklamních prodejců, kteří obdrželi od agentury Havas Media U.S. těsně před podepsáním kontraktu prapodivnou smlouvu.

Předtištěný formulář je zavazoval k zakoupení služeb od španělské firmy HM Alliance (která spadá pod Havas), aniž by bylo zřejmé, co by pro ně řečená firma mohla udělat (dopadlo to jednoduše – neudělala nic). Položky označené jako „plánovací služby“ nebo „management kampaně“ nenacházely oporu v realitě; jinými slovy, Havas klientům neposkytl žádnou službu, kterou takto šlo nazvat.

Šéf Havasu Dominique Delport nicméně halasně tvrdí, že smlouva nemá nic společného s nucenými slevami, kdepak. I Scanner by dal za pana Delporta ruku do ohně.