Scanner: Uznačkovaní k smrti

Seznamování jako hra. The Game je zdarma k dispozici pro iPhone a Android.

Seznamování jako hra. The Game je zdarma k dispozici pro iPhone a Android. Zdroj: Jan Sedlak

Nejsou všichni lidé z reklamy a spol. stejní. Americký marketingový guru Seth Godin musel ve čtvrtek pohnout žlučí nejednoho brand manažera, když na jakési newyorské sešlosti lidí z branže (event, Scannere, event se říká!) prohlásil, že "produkujeme spoustu nesmyslů, protože jsme se uznačkovali k smrti".

Podle Godina už žádný spotřebitel nechce slyšet nic o produktu ani službě, byť by byly sebelepší. Co lidé naopak chtějí, je příslušnost k nějaké skupině či kmenu, což je výraz, jemuž dává Godin přednost.

„Vezměte si iPhone,“ řekl Godin (přiložený videoklip je staršího data). „Nikdo si tohle nekoupil kvůli tomu, že je to dobrý telefon. Lidé si to kupují, protože tím dávají najevo, že chtějí patřit k téhle partě a ne k té druhé.“

Jako příklady marketingu, který úspěšně hraje na tuto strunu, jmenoval Nike a Beatles. „V marketingovém managementu dnes jde o to, jestli dokážete svůj kmen dobře vést, ne o lepší boty nebo hudbu.“

Scanner s Godinem souhlasí (to ho jistě potěší), ale na rozdíl od něho se obává toho, co se stane, až si jeho rady vezmou marketéři skutečně k tomu, co mají namísto srdce.