Scanner: Web předběhne TV

ilustrační foto

ilustrační foto Zdroj: archiv

Daniel Deyl , Strategie
Každý, kdo je v reklamě někdo, ví, že hudbou budoucnosti je internet. PriceWaterhouseCoopers všem také ví, kdy ta budoucnost přijde a jak to vyjádřit v penězích.

Globální konzultační firma vychází z údajů za loňský rok, kdy americký televizní trh dosáhl objemu 69,2 miliardy dolarů, kdežto internetový „jen“ 49,95 miliardy. O pět let později už to má být jinak: americké televize mají na reklamě v roce 2019 utržit 81,05 miliardy, zatímco online trh má do té doby narůst na 83,89 miliardy dolarů.

Lidé z televizní branže se mohou těšit na labutí píseň napřesrok, kdy se díky letním olympijským hrám a americkým prezidentským volbám očekávají nejvyšší reklamní příjmy historie – pak už ale klesající podíl na tržbách růst zastaví, tvrdí PWC.

(Scanner závidí konzultantům jejich sebejistotu: za čtyři roky může být hranice mezi významy slov televize a internet podstatně méně zřetelná, než je dosud.)

Jak poroste globální reklamaJak poroste globální reklama | Zdroj: PricewaterhouseCoopers

Nejvíce si má polepšit mobilní reklama, za kterou loni inzerenti zaplatili 640 milionů dolarů; v roce 2019 to má být 38 miliard. Pro Scanner to znamená, že po televizi (alespoň té komerční), jejíž vysílání se kvůli reklamě prakticky nedá sledovat, i kdyby nakrásně přenášela něco zajímavého (zdroje Scanneru tvrdí, že se to občas stane), bude zdraví nebezpečné mít i telefon.