Současnými vlastníky Škody Transportation jsou Tomáš Krsek, Michal Korecký, Marek Čmejla, Jiří Diviš, Jaromír Šilhánek, Josef Bernard, Marek Krsek a Tomáš Ignačák.
„Michal Kurtinec působí ve skupině už osm let, během nichž prokázal manažerské schopnosti. Věřím, že v budoucnosti bude hrát důležitou roli v rozvoji podniku. Tím nejaktuálnějším úkolem pro něj bude vedení a další rozvoj společnosti Pars nova,“ řekl šéf představenstva Škody Tomáš Krsek.
Šumperská firma Pars nova se zabývá modernizací a výrobou kolejových vozidel. Celá Škoda dodává a vyvíjí trolejbusy, tramvaje, elektrické lokomotivy a vlaky. „Škoda Transportation je jednou z mála ryze českých firem, která investuje do vývoje nových produktů, i proto si vážím možnosti stát se jejím akcionářem,“ prohlásil Michal Kurtinec.
Michal Kurtinec (35) |
---|
Michal Kurtinec absolvoval elektrotechnickou fakultu na Západočeské univerzitě v Plzni. V říjnu 2006 nastoupil do Škody Transportation na pozici sourcingového manažera. O dva roky později se ujal řízení technického úseku dceřiné společnosti MOVO a záhy se stal i jejím jednatelem. V dubnu 2011 byl jmenován do funkce generálního ředitele MOVO. Od června 2012 působí jako místopředseda představenstva společnosti Pars nova a v listopadu téhož roku se stal jejím generálním ředitelem. |
Do skupiny Škoda Transportation patří kromě Pars novy třeba společnosti Škoda Electric, Škoda Vagonka nebo výrobce výkonové elektroniky Poll. V zahraničí je to v Maďarsku firma Ganz-Škoda, v ruském Novosibirsku výrobce motorů Sibelektroprivod nebo německá Škoda Transportation Deutschland.
Skupina zaměstnává zhruba pět tisíc lidí, z toho zhruba 700 inženýrů a vývojářů. Do výzkumu a vývoje nových produktů každoročně investuje okolo jedné miliardy korun.