Šéfem ČRo bude Končelík, Němeček, Zavoral, Kralert, nebo Skřivánek

Budova Českého rozhlasu

Budova Českého rozhlasu Zdroj: CTK

Do finále výběru na pozici nového generálního ředitele Českého rozhlasu (ČRo) postoupili děkan Fakulty sociálních věd Univerzity Karlovy Jakub Končelík, právník Tomáš Němeček, náměstek ČRo René Zavoral, ředitel portfolia strategických projektů a finančního řízení IT Michael Kralert a ředitel divize Euro a E15 Mladé fronty Tomáš Skřivánek. Rozhodla o tom hlasováním Rada Českého rozhlasu.

Radní vybírali pět finalistů tajným hlasováním z 26 přihlášek. Vycházeli přitom z předložených rozvojových projektů. Ty budou vybraní uchazeči osobně prezentovat radě 20. ledna.

Podle předsedy rady Petra Šafaříka část projektů nezohlednila fakt, že nový ředitel bude řídit podnik ve složité době rozhlasové digitalizace, ale i za rozvoje nových technologií šíření rozhlasu. Některé projekty také byly podle něj psané příliš manažerským stylem bez zohlednění specifik podniku. Radní se shodli v tom, že žádný projekt výrazně kvalitativně nevybočoval. Již před volbou se ozývaly hlasy, aby vybraní uchazeči byli kombinací lidí zevnitř podniku i uchazečů mimo ČRo.

Nástupce Petera Duhana, který rezignoval letos v říjnu, by měla rada vybrat nejpozději do 3. února. Hlasovat pro něj musí nejméně šest z devíti členů rady. Do tendru se přihlásilo celkem 31 zájemců, pět přihlášek ale rada kvůli formálním nedostatkům vyřadila. Uchazeči museli vedle rozvojového projektu ČRo na roky 2016 až 2021 doložit například vysokoškolský titul, kopii občanského průkazu, lustrační osvědčení nebo výpis z rejstříku trestů.

Český rozhlas bude příští rok hospodařit s vyrovnanými příjmy a výdaji ve výši 2,193 miliardy korun. Letos to bylo 2,233 miliardy Kč, ale údaje jsou srovnatelné jen částečně, protože rozhlas přechází na novou metodiku rozpočtování. Základem hospodaření ČRo jsou koncesionářské poplatky ve výši 45 korun měsíčně, které budou v příštím roce znamenat celkový příjem 2,05 miliardy korun. Dalších 85 milionů jsou očekávané výnosy z reklamy a sponzoringu.