STEM/MARK: Co s námi udělá olympiáda?

ZA PADE: V pražském Olympijském parku se vydovádíte za pouhých padesát korun

ZA PADE: V pražském Olympijském parku se vydovádíte za pouhých padesát korun Zdroj: Repro Strategie

Většina české internetové populace (85 %) plánuje olympijské hry v Soči sledovat, více než dvě pětiny potom pravidelně (ať už na jakémkoli médiu) a další dvě pětiny alespoň občas.

Nejčastěji budeme toto téma sledovat v televizním zpravodajství, v rámci přenosů utkání, a na internetu. Celkově se na nadcházející olympijské hry chystají spíše muži než ženy a zájem rovněž stoupá s rostoucím věkem (zejména u TV zpravodajství a přenosů).

Přibližně pětina internetové populace dokáže jmenovat nějaké firmy nebo společnosti, které jsou partnery Českého olympijského výboru na ZOH v Soči, u médií je to o něco méně. Ze společností si lidé nejčastěji vybaví Alpine Pro (10 %), Škoda Auto (5 %), Plzeňský Prazdroj (3 %) a ČEZ (2 %). Z médií je nejznámějším partnerem Česká televize (10 %), dále deník Dnes/iDnes (4 %) a Radiožurnál (2 %).

A jak nás dokáže velká sportovní akce „vyprovokovat“ k nákupům sportovního zboží? Průzkum ukázal, že příliš ne. Úspěchy českých sportovců na olympiádě nebo samotné období olympiády inspirují přibližně šest proccent dotázaných k nákupu sportovního vybavení. Tvrdí to především lidé, kteří plánují sledovat olympiádu intenzivně.

Více než třetina dotázaných zná nějakého českého výrobce sportovního oblečení, častěji jsou to ženy, vysokoškolsky vzdělaní, lidé z velkých měst a ti, kteří se zajímají o olympiádu v Soči. Nejčastěji uváděným výrobcem je Alpine Pro (8 %) a dále Artis, Botas, Hannah, Litex a Moira (všichni po zhruba 3 %).

STE M/MAR K: Co s námi udělá olympiáda?STE M/MAR K: Co s námi udělá olympiáda? | Repro Strategie