Strategie: Propadákem hodnocení reklamy je Semtex

Semtex uvádí Dádu jako královnu pinčesu

Semtex uvádí Dádu jako královnu pinčesu

Mezi spoty, které se na televizních obrazovkách objevily během července, dopadly nejlépe Air Bank, Coca-Cola a Heinz. V hodnocení reklamy, které časopis pořádá pravidelně každý měsíc, se tentokrát nevedlo Aholdu s novým konceptem „vedoucí prodejny“ a Kofole se spotem na Semtex.

Vítězným spotem našeho hodnocení je Air Bank, což není nic neobvyklého. Tenhle zadavatel ve Strategii boduje pravidelně, i když složení poroty je pokaždé jiné. Červencové kampaně hodnotili Katarina Grossmann (Lowe Praha, Art Director), Ondřej Hlásek (Saatchi & Saatchi, Acount Director), David Kolář (freelancer, marketing & business consultant), Tomáš Kubík (Škoda Auto, tiskový mluvčí) a Naďa Šeráková (MetLife pojišťovna, ředitelka firemní komunikace).

Podívejte se na vítězný spot z dílny agentury Mather Advertures:

Vedle Air Bank porotce zaujal ještě spot na kečup Heinz, jeho koncept vznikl v Kanadě a pro náš trh byl adaptován:

Na opačném konci úspěšnosti se tentokrát ocitly Ahold a Kofola. Hodnoceno bylo jako vždy třicet vybraných spotů a na tyto zadavatele zbylo 29. a 30. místo. Specielně Kofola a její kampaň na Semtex s Dádou Patrasovou vyvolala u porotců řadu reakcí: „Nechce se mi ani věřit, že takovou věc jako Semtex někdo pustil do éteru. Je to ukázka toho, kam až se dá klesnout,“ míní Katarina Grossmann z Lowe Praha. „Kam míří Kofola se Semtexem v podání Dády, to opravdu nevím,“ pochybuje o kampani freelancer David Kolář a přidává se i Ondřej Hlásek ze Saatchi & Saatchi: „Semtex se toho vůbec nebál, tak jen doufám, že nepřijde o své zákazníky.“

Nápad na spot pro Semtex s Dádou Patrasovou vznikl v kreativním studiu Yinachi:

29. místo a vedoucí prodejny Albert. Reklamní agenturou Aholdu je TBWA\Praha:

Kompletní žebříček červencové reklamy najdete v zářijovém čísle Strategie, které vychází 19. 9. Kromě televizních spotů jsme se věnovali i internetovým bannerům, kde byla nejúspěšnější Kooperativa pojišťovna a nejhůře dopadl výrobce střešních oken a půdních schodů Fakro.