Televize NBC do Soči propašovala vlastní kavárnu Starbucks

Starbucks změnil logo

Starbucks změnil logo

Světově proslulý řetězec kaváren Starbucks není oficiálním sponzorem olympijských her v Soči, a tudíž by přísná pravidla měla jeho přítomnosti na ZOH bránit. Přesto Starbucks v Soči je - díky americké televizní stanici NBC, napsal list Daily Mail.

NBC vlastní Starbucks propašovala do mediálního střediska v Soči, a nejde o nijak malou operaci. Kavárna tu má víc zaměstnanců, než kolik sportovců vyslalo na hry 57 ze zúčastněných zemí.

Jediným hráčem na poli značkové kávy měl být v Soči McDonald's a jeho provozovny McCafé. Přesto se uprostřed prostoru vyhrazeného pouze pro NBC nachází Starbucks, který funguje 24 hodin denně a slouží štábu 2500 lidí z televize NBC. Ta za exkluzivní americká práva na přenos olympijských her zaplatila 775 milionů dolarů.

V provozovně Starbucks se střídá 15 baristů, kterým NBC zajistila ubytování a platí jim běžnou mzdu. Podle NBC tím televize neporušila olympijská pravidla, protože Starbucks není otevřený pro veřejnost. Udržuje kolem něj přísná bezpečnostní opatření, byť se někdy o kávu podělí i s dalšími televizními stanicemi.

Mezinárodní olympijský výbor přísně střeží, aby na olympiádu nepronikly značky, které nezaplatily za sponzorská privilegia. V minulosti se tak přelepovala například loga nesponzorských značek výtahů, vypínačů světel a dokonce i termostatů.

Podle činitelů NBC si stanice vozí vlastní Starbucks na každou olympiádu už od her v roce 2000 v Sydney. Soči je po italském Turínu teprve druhým městem, které nemá vlastní stálou odbočku Starbucks. Tato síť kaváren otevřela první provozovnu v Rusku v roce 2007 a nyní působí v Moskvě, Petrohradě a Rostově na Donu. Podle mluvčí firmy je nicméně v plánu otevření kavárny Starbucks v Soči během letošního roku.