Televize Prima i Barrandov zdražují od dubna reklamu
„V dubnu dochází ke změně sezonních indexů, což v tomto měsíci představuje zdražení reklamního prostoru přibližně o sedm procent,“ řekl Beran. Od 1. dubna má být do společného obchodování zařazen také nový dokumentární kanál Prima Zoom, který FTV Prima spustila v únoru. Do jejího portfolia vedle hlavního programu Prima Family patří také Prima Cool a Prima Love.
Zařazení Primy Zoom podle MediaGuru.cz přerozdělí zastoupení jednotlivých stanic v kampaních tak, že se podíl Prima Family a Prima Cool sníží na 64 respektive 11 procent. Beze změny mají zůstat podíly Prima Love a TV Barrandov, které odpovídají šesti respektive 14 procentům. Prima Zoom tak má být zastoupena pěti procenty.
Cenu televizní reklamy zvýšila v březnu o 20 procent skupina Nova. Už v lednu přitom zavedla takzvaný super-prime time, kdy je v čase od 19:30 do 21:30 výrazně omezen reklamní prostor. Nové pásmo má zajistit vyšší efektivitu reklamních spotů, což se odráží také v jejich vyšší ceně.
FTV Prima měla loni na celodenní sledovanosti u diváků starších 15 let podíl 24,19 procenta, podíl Novy byl 29,85 procenta, vyplývá z dat ATO-Mediaresearch.