V prosinci se nejvíce čekalo u pokladen Globusu a Makra, tvrdí studie Sales House

Zatímco v listopadovém či dubnovém měření byla optimalizace pokladen pro některé řetězce tvrdým oříškem a pět a více čekajících bylo zaznamenáno u minimálně čtyř obchodů z deseti, prosincové měření ukázalo lepší přípravu a pět a více čekajících už jen u dvou z deseti případů.
Nejhůře dopadl Globus, kdy v polovině případu byla fronta pěti a více lidí, a dále Makro celkově ve 33 %. Naopak Interspar snížil čekání více jak pěti lidí na pokladně z listopadových 42 na 10 procent. Pokles delších front byl dále zaznamenán u řetězců Albert, Kaufland a Tesco. I tak zde však údaj jednoho a méně čekajících byl zaznamenán jen v nepatrném procentu, a to jen u Tesca se 13 %.
Nejvytíženějšími dny pro pokladny před Vánoci se staly víkendy, kdy v průměru ve zhruba 40 % byly pokladny přetížené, a to víceméně po celý den. Při srovnání všech třech měření, tedy duben, listopad a prosinec, to byly středy a soboty. Nejméně vytíženými dny se pak staly pondělky.