Velké třídění brandů začalo

Velké třídění brandů začalo

Velké třídění brandů začalo

Do České republiky se po odmlce trvající několik let vrací mezinárodní projekt hodnocení značek Superbrands. Zaštiťuje ho Andras Wiszkidenszky, který má licenci na provozování soutěže v několika zemích Evropy včetně Maďarska, České republiky a také Švýcarska.

Patnáctičlenná mediální rada teď vybírá budoucí držitele ocenění Superbrands z 800 značek v 80 kategoriích, které široká veřejnost v průzkumu agentury GfK označila za nejoblíbenější. „Po náročném prosévání ze zhruba jednoho milionu značek registrovaných v České republice vstupujeme do finální fáze projektu, jaký svým rozsahem nemá v historii České republiky obdoby,“ uvedl Andras Wiszkidenszky.

V každé kategorii podle něho může být uděleno více ocenění Superbrands. „Oceněné značky budou tvořit jeden pool. Nechceme říkat, že Auto Škoda je lepší než Pilsner Urquell,“ vysvětluje Wiszkidenszky.

„Projekt Superbrands svým rozsahem nemá v historii České republiky obdoby,“ říká Andras Wiszkidenszky.„Projekt Superbrands svým rozsahem nemá v historii České republiky obdoby,“ říká Andras Wiszkidenszky.

Dva tisíce značek

Spotřebitelského výzkumu pořádaného agenturou GfK se zúčastnilo 1000 spotřebitelů tvořících reprezentativní vzorek za Českou republiku. Dotazovaní vybírali z portfolia zhruba 2000 značek nejoblíbenější značky.

Účastníci výzkumu měli nejprve ze seznamu značek vybrat ty, které znají. Druhým úkolem, který před respondenty GfK postavila, bylo v jednotlivých kategoriích, jako například rychloobrátkové zboží, potraviny, průmysl a podobně, vybrat jednu nejoblíbenější značku.GfK poté z nasbíraných dat určila podle předem dané metodologie 800 značek nejoblíbenějších mezi spotřebiteli. Vítěze z nich nyní vybírá odborná porota, v níž zasedli například Jan Binar z McCann, Zdeněk Lokaj z Hill+Knowlton Strategies, Veselin Vačkov z vydavatelství Mafra, Pavel Kočiš z EMC a další mediální odborníci.

Velké třídění brandů začaloVelké třídění brandů začalo

Víc než diplom na zdi

„Nechceme, aby ocenění Superbrands vnímaly jednotlivé značky jen jako další diplom na zdi, a pro účastníky projektu máme připravený celý koncept programu, jak s tímto oceněním pracovat,“ dodává Wiszkidenszky. Podle něj je už v Česku připravena printová kampaň. „Do televize zatím se Superbrands nepůjdeme, na rozdíl od Maďarska je zde televizní reklama extrémně drahá,“ vysvětluje Wiszkidenszky.

K oficiálnímu vyhlášení výsledků Superbrands v České republice dojde v květnu příštího roku, kdy bude také vydána prestižní ročenka obsahující profily jednotlivých značek, jejich historii, vývoj a největší úspěchy. Při této příležitosti proběhne i slavnostní galavečer. Superbrands je považována za nejvýznamnější nezávislou autoritu v oblasti brandingu. V České republice projekt fungoval v letech 2005–2007.