Většinový podíl v Mediaresearch získala síť výzkumných agentur Nielsen

Tomáš Hynčica, obchodní ředitel společností Mediaresearch a Admosphere

Tomáš Hynčica, obchodní ředitel společností Mediaresearch a Admosphere Zdroj: Martin Pinkas

ACNielsen Netherlands odkoupil většinový podíl ve společnosti Mediaresearch. To má domácí firmě přinést další šíření české měřicí technologie a posílení stávajících projektů zejména na zahraničních trzích.

V Česku tak budou vedle sebe působit a doplňovat své služby dvě sesterské společnosti holdingu - stávající společnost ACNielsen Czech Republic, zabývající se zejména retailovým monitoringem, a Mediaresearch, která se věnuje měření dopadu médií na veřejnost.

Dosavadní strategie Mediaresearch se nemění: má být zachován vývoj českých technologií, další stávající zaměření společnosti i rozsah nabízených produktů. Ve druhé polovině letošního roku však má být Mediaresearch, v němž Nielsen získal 51procentní podíl, přejmenován na Nielsen Admosphere.

“Dohoda se společností Mediaresearch nám umožní poskytovat hlubší pohledy na chování spotřebitelů a pomáhat tak našim klientům vyvíjet a prodávat jejich výrobky a služby efektivněji,” komentoval akvizici Kyriakos Kyriakou, ředitel společnosti Nielsen pro Východní Evropu.

Nielsen měří sledovanost médií ve více než 30 zemích z celého světa, včetně Spojených států.