Ukázka je to pak především toho, jak ke své práci přistupují některá média (a světě drž se, nejen ta domácí). Vtip spočívá v tom, že premiér nic z toho, co novináři vybrali do výše uvedených titulků, neřekl. Uvedl pouze to, že pokud Britové rozhodnou v červnovém referendu, že členství jejich země v EU už nemá do budoucna smysl, můžeme debaty na podobné téma očekávat velmi brzy i v jiných členských státech, včetně České republiky. A proto bychom se na to měli připravit. (Slyšeli jste tam snad někde slovo Czexit?)
Ať už se však jednalo o neobratnost politiků, lenost novinářů ověřovat si fakta či slepou touhu vytvořit za každou cenu senzacechtivý titulek, který bude prodávat (eventuálně kombinace toho všeho), jedno je jasné: situace by se vysvětlovala (a žehlila) mnohem lépe, pokud by se Česká republika v Bruselu již pořádnou řádku let netěšila image věčného troublemakera a remcala.
Pokud bychom platili za spolehlivého partnera, který za tím, že je součástí evropské integrace, nevidí pouze obálku napěchovanou penězi z evropských fondů, ale také povinnosti, jež je třeba svědomitě plnit, a slovo, které je třeba držet, tak by možná „Czexit“ žádného novináře ani ve snu nenapadl.
Lucie Bednárová pracuje jako novinářka od roku 2009. Dlouhodobě se věnuje problematice EU, o které píše v tuzemsku i zahraničí. Od roku 2011 vede redakci webového portálu EurActiv.cz. S měsíčníkem Strategie spolupracuje od roku 2015.
Chcete něco dodat? Souhlasíte, nebo jste proti? Reagujte prostřednictvím facebookových komentářů, které můžete psát přímo zde pod článkem. |
---|