Výdaje na internetovou reklamu v prosinci stouply na 664 milionů

Připojení na internet

Připojení na internet Zdroj: archiv

Výdaje do internetové display reklamy v prosinci vzrostly meziročně o šest procent na 664 milionů korun. Proti předchozímu měsíci ale o zhruba 76 milionů klesly. Největším zadavatelem byl internetový obchod Alza.cz. Vyplývá to z dat projektu AdMonitoring, který pro Sdružení pro internetový rozvoj zajišťuje společnost Nielsen Admosphere.

Alza.cz v prosinci utratila za bannerovou reklamu 29,8 milionu korun. Na druhé příčce skončil s inzercí za 20,1 milionu korun další internetový obchodník Internet Mall. Třetím největším zadavatelem byla společnost Naspers OCS Czech Republic s reklamním prostorem v hodnotě 18,7 milionu korun.

Největší část z reklamních příjmů získal Seznam.cz, a to zhruba 281 milionů korun, což byl jedenáctiprocentní pokles proti listopadu. Vydavatelství Economia vydělalo v prosinci na internetové reklamě 80,7 milionu korun, meziměsíčně o 22 procent více. Třetí skončilo vydavatelství Mafra s příjmy ve výši 56,8 milionu korun.