Vydavatelství The New York Times se ve čtvrtletí opět propadlo do ztráty

The New York Times

The New York Times Zdroj: CC BY-NC-ND 2.0: Scott Beale via Flickr

ČTK
Americké vydavatelství The New York Times vykázalo ve druhém čtvrtletí čistou ztrátu 211 tisíc dolarů (5,1 milionu korun). Pro podnik je to přitom už druhá kvartální ztráta za sebou. Vydavatel stejnojmenného amerického deníku dnes potvrdil, že se potýká s poklesem příjmů z tištěné i digitální reklamy. Ve stejném období před rokem byla firma v zisku, který činil 16,4 milionu dolarů.

Příjem z tištěné reklamy klesal osmé čtvrtletí za sebou, za tři měsíce do 26. června se snížil o více než 14 procent. Příjem z digitální reklamy, který tvoří asi třetinu celkového příjmu z inzerce, klesl o 6,8 procenta. Je to druhý kvartální pokles za sebou. S prudkým propadem příjmů z tištěné reklamy se v posledních letech potýkali i jiní vydavatelé periodik.

Ve snaze tento vývoj zvrátit, investoval podnik do technologií a kampaní, jako bylo například rozdávání sluchátek pro virtuální realitu předplatitelům. V příštích třech letech hodlá The New York Times investovat přes 50 milionů dolarů na posílení své digitální přítomnosti mimo Spojené státy.