Za reklamu nejvíce utratila automobilka Hyundai

Největším inzerentem prvního pololetí 2016 byla v segmentu osobních aut značka Hyundai.

Největším inzerentem prvního pololetí 2016 byla v segmentu osobních aut značka Hyundai. Zdroj: archiv

Filip Votava , Strategie
Podle výzkumu Ad Intel prováděného společností Nielsen Admosphere se mezi osobními automobily nejčastěji vybaví Škoda, zatímco největším inzerentem prvního pololetí 2016 byla značka Hyundai.

Podle monitoringu reklamy Ad Intel byla největším inzerentem prvního pololetí 2016 v segmentu osobních automobilů značka Hyundai, za prvních šest měsíců umístila reklamu v celkové ceníkové hodnotě 246 milionů korun. Jedná se však o hodnotu o pětinu nižší než ve stejném období v loňském roce.

Na druhém místě s celkovou ceníkovou hodnotou reklamy 197 milionů korun byla v prvním pololetí 2016 Škoda, která však meziročně také zaznamenala pokles o pětinu. Třetí Volkswagen umístil v období leden-červen 2016 inzerci v hodnotě 189 milionů korun. U této značky se pak na rozdíl od prvních dvou hodnota reklamního prostoru meziročně navýšila, a to o celých 75 %.

Ceníková hodnota reklamního prostoru, auta za první pololetí 2016Ceníková hodnota reklamního prostoru, auta za první pololetí 2016 | archiv

Osobní auta v Česku obecně platí za nejvyužívanější dopravní prostředek – alespoň jednou týdně jimi jezdí 66 % dotázaných, ať už jako řidiči, nebo spolujezdci. Když se řekne osobní auto, vybaví si 49 % dotázaných jako první tuzemskou značku Škoda. Volkswagen jako první jmenovalo 7 % lidí, 6 % si na prvním místě vybaví Ford. Ostatní značky ve znalosti top-of-mind nepřekročily 5 %.