Zlatá EPICA pro pražský Havas

„Koule jako v pokojíčku“ pro pánské spodní prádlo značky Styx

„Koule jako v pokojíčku“ pro pánské spodní prádlo značky Styx Zdroj: Havas

Zatímco o hlavním vítězi letošního již 28. ročníku mezinárodní soutěže kreativní reklamy EPICA bude odborná porota teprve rozhodovat, pořadatelé pokračují v postupném zveřejňování vítězů jednotlivých soutěžních kategorií. A už nyní je jisté, že česká reklama mezi nimi bude mít svého zástupce.

AMSTERODAM (OD NAŠEHO ZVLÁŠTNÍHO ZPRAVODAJE)

Zlatou Epiku v kategorii „Fashion, Footwear & Personal Accesories“ získala pražská agentura Havas za svůj inzerát s názvem „Koule jako v pokojíčku“ pro pánské spodní prádlo značky Styx. Havas je zároveň jedinou českou agenturou, která letos v soutěži EPICA dosáhla až na ocenění.

Osmadvacátý ročník tradiční evropské reklamní soutěže, která před dvěma lety otevřela své brány i účastníkům z ostatních částí světa, se nese ve znamení změn. S novým vlastníkem, jímž se před necelým rokem stalo AdForum, největší světový online archiv reklamy a pořadatel přehlídky ACT Responsible, se změnilo i aranžmá celé akce: slavnostní ceremoniál předávání cen proběhne pouhý den poté, co porota dokončí svou práci. Pro letošek si pořadatelé zvolili Amsterdam.

Devět agentur z Česka

V čele soutěžní poroty tvořené zástupci bezmála třiceti odborných časopisů ze všech zemí Evropy (Českou republiku již tradičně reprezentuje měsíčník Strategie) stojí Teressa Iezzi, šéfeditorka časopisu Fast Company z New Yorku. Vítěze jednotlivých kategorií vybírali porotci z téměř tří a půl tisíc reklam, které do soutěže poslalo 585 agentur ze 74 zemí světa. Z ČR se zúčastnilo devět reklamních agentur s celkem jednatřiceti pracemi. Jen pět z nich se ale probojovalo až do finálového výběru – čtyři od pražského Havasu a jedna z kreativní dílny Young & Rubicam.

Konečné výsledky všech soutěžních kategorií budou zveřejněny až po slavnostním vyhlášení. To se uskuteční již tento čtvrtek večer v amsterdamském hotelu Renaissance.