Značky loví v blogosféře

Blogbarometr 2015

Blogbarometr 2015 Zdroj: archiv

Aktivita firem vůči české blogosféře vzrostla podle průzkumu Blogbarometr 2015 meziročně o třetinu, firmy dnes oslovují téměř polovinu aktivních blogů. O značkách pak píšou tři čtvrtiny bloggerů.

Z výsledků dalšího ročníku průzkumu Blogbarometr 2015 agentury Donath Business & Media (DBM) vyplývá, že oproti loňskému roku vzrostl o více než dvě pětiny počet respondentů, kterým blogování přináší mírné finanční a jiné benefity (39,7 %). Na skutečně podstatné příjmy dosáhne ale jen zhruba pět procent členů aktivní blogosféry. Převažují mezi nimi blogy s více než 10 tisíci unikátních návštěvníků měsíčně v oborech móda a kosmetika.

„Firmy letos oslovují renomované bloggerky a bloggery v rámci svých marketingových a PR kampaní mnohem častěji,“ říká výkonný ředitel agentury DBM Tomáš Jelínek.

Bloggeři jsou nejčastěji kontaktováni s nabídkou ke spolupráci (85,1 %), dostávají vzorky a produkty (78,2 %) nebo pozvánky na akce (63,2 %) či rovnou na speciální akce pro bloggery (63,8 %). „Zaznamenali jsme větší profesionalizaci blogů. Oproti loňskému roku jsou např. mnohem více využívány pro jejich propagaci sociální sítě,“ poznamenává Ivan Tomek z poradenské agentury Mr. Think.

Značkování
Oproti loňskému roku také přibylo bloggerů, kteří píšou o značkách, a to jak pravidelně (24,4 %), tak občas (42,5 %). Potvrzuje se tím efekt větší aktivity firem vůči blogosféře, avšak též ochota bloggerů s firmami spolupracovat. Píšou především o značkách, které mají rádi (83,5 %), nebo o svých každodenních zákaznických zkušenostech (54,3 %).