Zoo Praha odhalila stopy

Nové logo Zoo Praha

Nové logo Zoo Praha Zdroj: ctk

Nové logo pražské zoologické zahrady vytvořilo renomované newyorské designérské studio Chermayeff & Geismar. Z jeho dílny v minulosti vzešla mimo jiné i loga National Geographic, NBC, Merck, PanAm a řada dalších.

Zoo Praha dnes poprvé představila svůj nový znak. Skládá se z barevných zvířecích stop a je pod ním podepsáno grafické studio Chermayeff & Geismar.z New Yorku, které má za sebou spolupráci například s Mobil Oil, NBC, National Geographic, Chase Manhattan Bank nebo Cornell University. Garantem tvorby loga pro Zoo Praha se stal osmatřicetiletý společník firmy Sagi Haviv, který má na svém kontě kromě vizuálního stylu Armani Exchange nebo Conservation International také logo Library of Congress, řazené mezi deset nejlepších logotypů vůbec.

National GeographicNational Geographic

NBCNBC

Po dvou a půl letech s logem provizorním a dvou neúspěšných veřejných soutěžích oslovilo vedení pražské zoologické zahrady pět předních studií v USA, Německu a Itálii a jedno v České republice. „V našich podmínkách pro výběr zhotovitele byly například požadavky, aby náš budoucí partner měl ve svém portfoliu jednak logo všeobecně známé nadnárodní společnosti, jednak logo jiné známé zoo, akvária či organizace působící v mezinárodním měřítku na poli ochrany přírody,“ říká ředitel Zoo Praha Miroslav Bobek a dodává, že zároveň byl na vytvoření loga a celého grafického manuálu stanoven limit 1,8 milionu korun, což je stejná částka, jakou po zahradě soudně požaduje Michal Cihlář.

Příklad využití nového loga v kampaniPříklad využití nového loga v kampani

Na novém logu najdeme stopu lva, ptáka, koně Převalského, varana a velemloka. Každý otisk má svojí symboliku a vedení zahrady počítá s tím, že je bude využívat i samostatně. „Jaké budou celkové náklady spojené s rebrandingem zatím nedokážeme říct, výměna bude probíhat postupně tak, aby náklady byly co nejnižší,“ řekl Strategii Miroslav Bobek.

V sobotu dopoledne bylo nové logo slavnostně odhaleno na administrativní budově a barevné stopy se objevily i jako součást navigačního systému přímo v areálu. Zároveň bylo logo doplněno na venkovních reklamních plochách, kde během března probíhala teaserová kampaň Od jara v novém.