Kampaň na regionální potraviny míří do televize

Festival Regionálních potravin - Regionfest 2011

Festival Regionálních potravin - Regionfest 2011 Zdroj: eagri.cz

Po loňské spíše seznamovací kampani chystá letos Státní zemědělský intervenční fond další projekt na podporu prodeje výrobků s označením Regionální potravina. Tentokrát se ale chystá oslovit více lidí, a kampaň se tak objeví ve značné míře i v televizi a na nosičích venkovní reklamy. Tomu odpovídá i cena - oficiální část kampaně, která odstartuje v červnu, bude stát 70 milionů korun.

Zakázku na kampaň vyhrála agentura Ogilvy&Mather. Loni stála obdobná kampaň třiapůlkrát méně.
Kampaň byla totiž doposud založena především na tiskových titulech se slabší podporou v ostatních médiích jako je televize, rozhlas a internet. „Chceme ji doplnit o speciální mediální projekty zaměřené primárně na televizní vysílání a rozšířit o outdoorovou komunikaci a podporu v místě prodeje,“ řekl deníku E15 mluvčí fondu Petr Hlavatý s tím, že fond plánuje do projektu zapojit i názorové autority z řad oborníků a známých osobností.

označení regionální potravinaoznačení regionální potravina | eagri.cz

Fond se bude také snažit přesvědčit spotřebitele, že u potravin není důležitá pouze cena, ale také jejich kvalita, čerstvost, tradice a původ. „Jako ideální spojení se jeví synergie s farmářskými trhy a lokálními sítěmi maloobchodních prodejen, případně vytvoření speciálních koutků regionálních potravin na čerpacích stanicích či v obchodních řetězcích,“ dodal Hlavatý.
Projekt Regionální potravina odstartoval v roce 2010, v současnosti fond eviduje 170 produktů, které mají právo užívat značku „Regionální potravina“ daného kraje.

Kromě toho hodlá fond letos utratit i zhruba 310 milionů korun za podporu výrobků se značkou kvality Klasa, agenturu v tendru zatím nevybral. Podpora státu tuzemským výrobcům je jednou z možností, jak podpořit potravinářské i zemědělské podniky v době, kdy stát i zákazníci šetří.