Pekaři investovali miliony do linky na tradiční chleba

Zájem o chleba klesá. Kromě nízkých odbytových cen trápí pekaře i klesající spotřeba chleba v přepočtu
na jednoho obyvatele

Zájem o chleba klesá. Kromě nízkých odbytových cen trápí pekaře i klesající spotřeba chleba v přepočtu na jednoho obyvatele Zdroj: 7 Jiri kotatko

Třiadvacet milionů korun investovala společnost Nopek do modernizace pekárny v Hořicích v Podkrkonoší. Návratnost vložených prostředků v podniku odhadují nejvýše na dvanáct let. Moderní technologie mimo jiné umožní zachování tradičního způsobu výroby českého kvasového chleba.

„Snad nejvíc nás těší, že jsme v hořické provozovně díky modernímu strojnímu vybavení zachovali jedinečné zpracování třístupňového vedení žitných kvasů při výrobě chleba. Díky tomu má delší trvanlivost, obsahuje zásadně čistou mouku bez jakýchkoliv příměsí starého chleba, strouhanky nebo pasty a je také bez konzervantů a barviv,“ říká předseda představenstva a ředitel firmy Bohumil Štanglica s tím, že hořický závod je schopen nově využívat i takzvané přerušené kynutí a pokrýt specifickou poptávku hlavně obchodních řetězců v sortimentu zmrazených polotovarů určených pro dopečení. Řetězcům společnost prodává zhruba čtvrtinu produkce.

Nopek provozuje na východě Čech celkem šest pekáren. Závod v Hořicích v Podkrkonoší zaměstnává 58 lidí a potravinářským zbožím vyráběným ve větších sériích zásobuje převážnou část Královéhradeckého kraje. Průměrnou denní produkcí 12,5 tun pekařských výrobků se na výkonech celé firmy podílí 36 procenty. Do modernizace a rozšiřování výroby svých provozů společnost v uplynulých letech investovala bezmála 200 milionů korun. Hlavním důvodem modernizace byla podle zástupců společnosti snaha o zachování kvality výrobků.

„Není tajemstvím, že jakost mouky na trhu je v posledních letech značně rozdílná. Díky nákupu nových technologií mísení jsme tak schopni zhoršenou kvalitu této základní pekařské suroviny lépe eliminovat při dosažení vyšší výtěžnosti,“ vysvětlil Štanglica.

Letos podnik plánuje tržby 350 milionů a hrubý zisk čtyři miliony korun. Na trh plánuje dodat 10 500 tun pekařských, cukrářských a trvanlivých výrobků.