Adidas má příliš mnoho produktů, čtvrtinu přestane vyrábět

ilustrační foto

ilustrační foto Zdroj: ctk

Německý výrobce sportovní obuvi a oblečení Adidas chce o čtvrtinu omezit počet nabízených výrobků. Pro německý deník Frankfurter Allgemeine Zeitung (FAZ) to řekl předseda představenstva Herbert Hainer. Připravují se také další programy, které by měly podpořit růst a efektivitu.

„Máme prostě příliš mnoho výrobků,“ řekl deníku Hainer. Firma nyní vyrábí 47 tisíc různých produktů, do budoucna by jich mělo být o 11 tisíc méně.

Druhý největší výrobce sportovního vybavení po americkém Nike hledá způsoby, jak zvýšit ziskovost. „Stále ještě máme mnoho způsobů, jak naší situaci zlepšit. Proto jsme vypracovali několik plánů růstu a zvýšení efektivity, které jsme následně zavedli,“ uvedl Hainer.

Adidas loni vydělal 671 milionů eur (necelých 17 miliard korun), svůj čistý zisk tak meziročně zvýšil o 18 procent. Tržby stouply na taktéž rekordních 13,3 miliardy eur. Firma chce do roku 2015 tržby zvýšit na 17 miliard eur a předběhnout tak svého hlavního rivala Nike.

Hainer připouští, že není spokojený s americkou dceřinou společností Reebok. „Bezpochyby cítíme potřebu zlepšení,“ podotkl. Podle něj to ale nebude otázka dvanácti měsíců.

Kromě slabých výsledků se Reebok bude muset potýkat i s následky prohraného soudního sporu s konkurenční Nike. Největší výrobce sportovního vybavení na světě žádal, aby soud Reeboku zakázal používat na výrobcích jméno a číslo hráče nejvyšší americké fotbalové ligy Tima Tebowa. Dokud byl členem týmu Denver Broncos, vyráběl dresy s jeho jménem Nike. Když v březnu překvapivě odešel do klubu New York Jets, Reebok toho využil a začal vyrábět dresy s jeho jménem v barvách nového klubu.

Nike drží exkluzivní práva na prodej výrobků s Tebowovým jménem, které jakkoli souvisejí a americkým fotbalem a soud ve středu potvrdil, že na tom nic nemění ani odchod hráče do jiného týmu. Reebok tak navzdory licenční dohodě s Národní fotbalovou ligou nesmí dresy s Tebowovým jménem prodávat.