Airbus A321 získaly nízkonákladové aerolinky VietJet, následovat bude dalších šest totožných letadel. Dopravce chce letadlo nasadit na svých nejvytíženějších linkách, především mezi Ho Či Minovým městem a Hanojí.
Milník ve výrobě padl necelé dva roky po doručení letadla s pořadovým číslem 8000. Airbus A320 v srpnu 2013 zamířil k malajsijským aerolinkám Air Asia. „Těšíme se silné poptávce po našich letadlech,“ komentoval to šéf Airbusu John Leahy.
Z posledních čtyř „jubilejních“ letadel, která Airbus vyrobily, zamířila tři do Asie. To podtrhuje rostoucí význam asijských trhů pro výrobce letadel.
Milníky v produkci Airbusu | |||
---|---|---|---|
Pořadí | Model | Provozovatel | Rok dodání |
9000. | A321 | VietJet | 2015 |
8000. | A320 | Air Asia | 2013 |
7000. | A321 | US Airways | 2011 |
6000. | A380 | Emirates Airlines | 2010 |
5000. | A330 | Qantas | 2007 |
Jak , asijské aerolinky v příštích dvaceti letech nakoupí téměř 11 tisíc letadel. To představuje 37 procent světové poptávky a větší podíl na světovém trhu, než budou mít Severní Amerika a Evropa.
Podle jiné prognózy amerického Boeingu Čína do roku 2033 objedná šest tisíc letadel v hodnotě 870 miliard dolarů. Stane se tak největším leteckým trhem světa, když předběhne i USA.
Čtete také: