ArcelorMittal vyrobí stovku náprav pro tramvaje od Škody Transportation
AMEPO a Škoda Transportation nápravu vyvíjely více než půl roku. Loni dodala ostravská společnost první prototypové nápravy, které jsou nyní ve zkušebním provozu. Dodávané nápravy nesoucí tramvajová kola budou instalovány do tramvají 26T, které budou jezdit v Miskolci. Nově jsou určeny i pro pro projekt tramvají 28T pro město Konya v Turecku. Tramvaj 28T vychází z modelu 26T a je zatím nejnovější vyráběnou tramvají v plzeňské Škoda Transportation. Oba typy tramvají navazují na sérii obousměrných vozidel, které si oblíbili cestující rovněž v italském Cagliari, americkém Portlandu či polské Wroclawi.
Hodnotu kontraktu společnosti nezveřejnily. AMEPO mělo loni tržby 974 milionů korun, z nichž 72 procent pocházelo z dodávek tuzemským odběratelům. Zbylých 18 procent tržeb tvořil export. Za celý loňský rok dosáhla společnost zisku před zdaněním 15 milionů korun. Kromě výroby železničních a tramvajových dvojkolí se firma zabývá výrobou strojních dílů a zařízení a ocelových konstrukcí.
V oblasti slévárenství se AMEPO věnuje výrobě odlitků z oceli a litiny. Dalšími významnými činnostmi jsou opravy elektrických strojů, projektování, dodávky, montáž a údržba elektrických zařízení, opravy mechanizačních prostředků, provádění, rekonstrukce a údržba staveb, provádění a údržba žáruvzdorných vyzdívek hutních, koksárenských a energetických zařízení.
Škoda Transportation od začátku roku uzavřela exportní zakázky za více než 19 miliard korun. „Ze studie Deloitte vyplynulo, že každá utracená miliarda v kolejové výrobě produkuje díky multiplikačním efektům přes 235 milionů korun do státního rozpočtu a vede k vytvoření téměř tisíce pracovních míst. Zadávání zakázek domácím výrobcům tak pomáhá ozdravování českého hospodářství,“ říká ke spolupráci s AMEPO generální ředitel Škody Transportation Josef Bernard.