Automobilka BMW prožila další rekordní měsíc

Prodej vozů hlavní značky BMW stoupl v dubnu o 7,9 procenta. Prodej značky Mini se však snížil o 0,2 procenta. „Po nejlepším prvním čtvrtletí v historii firmy oznamujeme historicky nejúspěšnější dubnový prodej,“ uvedl v prohlášení ředitel prodeje a marketingu značky BMW Ian Robertson. „Jsme na nejlepší cestě dosáhnout rekordního prodeje za celý 2012,“ dodal. Loni firmě stoupl prodej o 14 procent na téměř 1,7 milionu vozů.
Za čtyři měsíce automobilka prodala 571 040 vozů. Ve srovnání s předchozím rokem to představuje růst o zhruba deset procent. Vysoká je poptávka hlavně v Asii a Severní Americe.
Firma minulý týden uvedla, že její zisk v prvním čtvrtletí stoupl o 18 procent na 1,35 miliardy eur (34 miliard korun) a příjmy stouply o 14 procent na 18,29 miliardy eur. Čína se pak stala největším trhem automobilky.
Prodej konkurenční luxusní značky Mercedes-Benz ve čtvrtletí stoupl jen o 3,6 procenta na 104.344 vozů. Důvodem byl pokles prodeje v Číně o 11 procent. Za čtyři měsíce se prodej zvýšil o 9,7 procenta na 418.246 vozů, napsaly DPA a Reuters.